مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: از مجموع یک هزار و ۱۴۵ واحدی به بهره برداری رسیده در استان همدان، حدود ۱۶۰ واحد تعطیل هستند
کد خبر: ۹۹۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ 23 September 2021
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: از مجموع یک هزار و ۱۴۵ واحدی به بهره برداری رسیده در استان همدان، حدود ۱۶۰ واحد تعطیل هستند

به گزارش تابناک همدان، محمدرضا بادامی با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۱۴۵ واحدی که به بهره برداری رسیده حدود ۱۶۰ واحد تعطیل هستند، افزود: آمار واحد‌های صنعتی روزانه در حال تغییر است و امکان دارد یک واحد تعطیل و واحد دیگر به چرخه بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۸ واحد داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شده، تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ واحد صنعتی احیا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تأکید کرد: سازمان شهرک‌های صنعتی حمایت‌هایی همچون کمک به جذب سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی و کمک به خروج برخی واحد‌های صنعتی از تملک بانک‌ها را در دستور کار خود قرار داده و تمام هدفش فعال‌سازی واحد‌ها است.
بادامی با بیان اینکه ۱۶ خوشه صنعتی در استان همدان ظرفیت خوشه‌شدن را دارند، گفت: خوشه‌ها مدام در حال بروزرسانی هستند و ممکن است دیگر زمانی قابلیت تبدیل به خوشه را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بر روی ۶ خوشه صنعتی مطالعات صورت و نتیجه داده است، افزود: واحد‌هایی همچون پوشاک کردآباد، لاستیک رزن، سفال و سرامیک لاله‌جین، کشمش ملایر، مبل و منبت ملایر، تویسرکان و نهاوند به مدت چهار سال حمایت و سپس خودکفا شده‌اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون سه خوشه صنعتی در حال بررسی داریم که شامل خوشه چرم، فرش و خوشه خیاطان ازندریان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به حمایت از صنایع کوچک گفت: آموزش کارگران و مدیران، راه‌اندازی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری تور‌های صنعتی و ایجاد یک نمایشگاه دائمی از صنایع تولیدی در شهرک علم و فناوری از جمله این حمایت‌ها است.

این مسئول گفت: اعزام واحد‌های صنایع غذایی به نمایشگاه مسکو روسیه و در چند روز آینده هم اعزام واحد‌ها به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی را خواهیم داشت که تمامی کشور‌ها صنایع خود را عرضه می‌کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار