فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بطور سرزده در نیروگاه شهید مفتح حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.
کد خبر: ۹۹۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸ 23 September 2021
فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بطور سرزده در نیروگاه شهید مفتح حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش تابناک همدان، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با حضور در نیروگاه شهید مفتح از بخش‌های مختلف نیروگاه از جمله جایگاه تخلیه سوخت، برج خنک کن واحد یک و ورودی پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه، اتاق فرمان‌های این مجموعه و چاه‌های آب پلمپ شده نیروگاه بازدید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار ضمن آشنایی بیشتر با روند فعالیت این نیروگاه، آمادگی خود را جهت هرگونه کمک در پیشبرد برنامه‌ها و پروژه‌های نیروگاه در راستای خدمت به مردم شریف شهرستان کبودرآهنگ اعلام کرد.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح در این دیدار ضمن تشریح مسائل مرتبط با نیروگاه اظهار کرد: نیروگاه شهید مفتح در گذشته دارای ۲۷ حلقه چاه بوده است و سهم مصرف آب این نیروگاه در مقایسه با سایر بخش‌ها در گذشته کمتر از یک درصد آب‌های منطقه بوده است که با انجام پروژه‌هایی مانند خط انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه در سال ۹۴، برداشت آب از منابع زیر زمینی به حداقل رسیده است تا جایی که هم اکنون برداشت آب از ذخایر زیر زمینی از طریق دو حلقه چاه صرفاً جهت شرب و سرویس‌ها صورت می‌گیرد. 

پژمان اختری تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای صرفه جویی مصرف آب، احداث برج خشک واحد یک بوده است که در سال ۹۴ به بهره برداری رسیده و ۸۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب را در پی داشته است. 

وی از روند احداث برج خشک واحد شماره دو این نیروگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا این پروژه با حمایت نمایندگان محترم استان در مجلس بزودی به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان این بازدید سه ساعته از چاه‌های آب نیروگاه شهید مفتح که توسط شرکت آب منطقه‌ای پلمپ شده است، بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار