مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: واگذاری اموال دولتی به موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی یکی از اقدامات موثر مدیر کل اقتصادی و دارایی استان است که تنها در همدان اجرا شد.
کد خبر: ۹۹۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 21 September 2021

 
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: واگذاری اموال دولتی به موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی یکی از اقدامات موثر مدیر کل اقتصادی و دارایی استان است که تنها در همدان اجرا شد.
 
به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی نظیری دردیدار با مدیر کل اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: در بحث واگذاری اموال دولتی به موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی  بعد از استان همدان چند استان اراده کرد، اما تلاش هایشان به ثمر نشنست. 
 
وی در خصوص چالش‌های این اداره کل گفت: حوزه ماموریت سازمانی در سطح قوانین و بخش‌های مالی شفاف نیست و گاهی نگاه این اداره از منظر یک دستگاه دولتی است، اما اقتضائات حوزه ماموریتی و کاری سازمان متفاوت از آن قوانین و مقرراتی است که در حوزه مراودات مالی حاکم است که این‌ها باید حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین نظیری خاطر نشان کرد: در حوزه ماموریتی سازمان و نوع رویکرد‌هایی که باید در فضای سازمان توجه داشته باشیم و طبق مطالباتی که صورت گرفته گفتگو‌هایی شکل گیرد و طبق تجارب به نتایج مطلوب برسیم.
 
 
 
واگذاری اموال مازاد دستگاه های اجرایی به موسسات قرآنی

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان همدان در راستای استفاده بهینه از ظرفیت و توانمندی همه ذی حسابان در این جلسه گفت: یکی از رسالت‌های  وزارت اقتصاد و دارایی ساماندهی نظام مالی است که ذی حسابان از طرف وزیر اقتصاد و دارایی و وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان نماینده دولت ماموریت دارند در دستگاه‌ها ناظر بر حسن جریان امور مالی باشند و تسهیل قوانین و مقررات به عهده ذی حسابان است که کمک حال باشند.

سید ناصر محمودی اشاره کرد: در سازمان تبلیغات و چند دستگاه دیگر نظارتی، فرهنگی و اجتماعی که خود کنترلی دارند مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد در فضای بهبود قوانین و مقررات مخل کسب و کار  مولد سازی دارایی دولت را مدیریت می‌کند و در بحث خزانه داری کل و استان از حیث درآمد و تخصیص اعتبارات تلاش می کند.

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان همدان تصریح کرد: یکی از اهرم‌های موجود بحث ذی حسابان است که این افراد ناظر بر حسن جریان امور در دستگاه‌ها هستند و تشخیص بر اساس قوانین و مقررات برعهده مدیر دستگاه است و تسهیل قانین و مقررات به عهده ذی حسابان است که کمک حال باشند.

وی در خصوص حضور ذی حسابان در دستگاه ها گفت: حضور ذی حسابان در جنبه مدیریت کار، نظام سلامت کار و ارائه مشاوره در دستگاه‌های اجرایی است که از طرف وزارت اقتصاد ماموریت دارند بر حسن اجرای قوانین در حوزه‌های مالی دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند.
 
 
واگذاری اموال مازاد دستگاه های اجرایی به موسسات قرآنی
 
در پایان این جلسه به پاس خدمات، تلاش‌ها و زحماتی که سید محمد مسعود هزاوه‌ای که بیش از چهار سال بعنوان ذی حساب اداره کل تبلیغات فعالیت داشت قدر دانی شد و حسین بابایی به عنوان ذی حساب جدید این اداره کل معرفی شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار