مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای بیماری کرونا بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرونده بیمار مبتلا به کرونا در استان تشکیل و خدمات بیمه سلامت به آن‌ها ارائه شده که تعداد این بیمارات امسال۱۰ هزار نفر بوده است افزود: ۵۸ میلیارد تومان برای بیماران مبتلا به کرونا در استان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۹۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 19 September 2021
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای بیماری کرونا بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرونده بیمار مبتلا به کرونا در استان تشکیل و خدمات بیمه سلامت به آن‌ها ارائه شده که تعداد این بیمارات امسال۱۰ هزار نفر بوده است افزود: ۵۸ میلیارد تومان برای بیماران مبتلا به کرونا در استان هزینه شده است.

به گزارش تابناک همدان، سعید فرجی با بیان اینکه بیمه سلامت بزرگترین بیمه پایه سلامت کشور است که بیش از ۴۰ میلیون نفر زیر پوشش دارد اظهار کرد: جمعیت زیر پوشش این بیمه در استان تقریبا یک میلیون نفر است.

وی با اشاره به فعالیت پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان ایرانیان و بیمه سلامت همگانی، سازمان بیمه سلامت گفت: ارائه خدمات به اقشار آسیب‌پذیر و فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای مورد توجه این سازمان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت به پیشگیری از بیماری خواستار مراجعه افراد برای واکسیناسیون کرونا در دست‌یابی به ایمنی نسبی شد و گفت: تا تکمیل واکسیناسیون توصیه ما به مردم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

فرجی با تاکید به اینکه سهم هزینه سازمان بیمه سلامت برای هر بیمار مبتلا به کرونا ۴ و نیم تا ۵ میلیون تومان بوده است عنوان کرد: یک بیمار بیش از این مبلغ در درمان هزینه می‌کند و باید خود مراقبتی مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: در استان همدان با توجه به مراقبت‌های ویژه بیماران از سوی کادر درمان میزان فوتی‌های کرونا کم بوده که امیدواریم به صفر برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه در ارائه خدمات دیر اقدام می‌کنیم و این باعث پرداخت هزینه بیشتری می‌شود گفت: بهره‌وری در تولید و ارائه خدمت طبق انتظار نیست و باید بیشتر باشد.

وی بیان کرد: خرید خدمت یکی از موضوعات مورد توجه بوده که در این راستا با مراکز درمانی، به منظور بهره‌مندی بیمه‌شدگان قرارداد منعقد می‌شود.

فرجی با اشاره به اهمیت طرح پرونده الکترونیکی در افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های درمانی و افزایش سرعت کار گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی در اجرای این طرح اقداماتی انجام دادند و هنوز در ابتدای راه هستیم، هرچند وزارت بهداشت متولی طرح است و باید هرچه زودتر به سمت شکل‌گیری آن برویم.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته در راستای طرح نسخ الکترونیک سال گذشته بیمه سلامت استان توانست رتبه برتر را کسب کند افزود: در این سال بیش از ۷۰ درصد و اوایل امسال بیش از صد درصد مراکز خصوصی به نسخه نویسی الکترونیک استان روی آوردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه همدان جزو ۱۰ استان برتر در نسخه نویسی الکترونیک است خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷۰۰ موسسه، مطب، مرکز تصویربرداری، توان‌بخشی و ... طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۳ پزشک متخصص، ۱۳ فوق تخصص، ۱۲۶ پزشک عمومی،۱۰ دندان پزشک، ۱۹ بیمارستان، ۲۸ درمانگاه، ۳۰ مرکز پرتوپزشکی، ۴۴ مرکز توانبخشی و ۱۸۹ داروخانه به طور مستقیم طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند عنوان کرد: در حال حاضر نسخ الکترونیک در حال افزایش است که صد درصد مراکز خصوصی و ۷۰ درصد درمانگاه‌ها را شامل می‌شود.

فرجی با بیان اینکه بیماری کرونا منجر به این شد بخشی از درمان‌های الکتیو به تعویق بیافتد و بخشی از هزینه‌ها در سال گذشته به تعویق افتاد و تنها مراجعات ضروری انجام شد افزود: از اواخر سال گذشته و امسال بار هزینه‌های ما به دلیل اینکه بخشی سال گذشته محقق نشده بود، ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم رشد هزینه‌ها به ویژه با اجرای طرح نسخ الکترونیک مدیریت شود خاطرنشان کرد: معمولا قبل از دهم هر ماه مطالبات ماه قبل پزشکان پرداخت می‌شود که خوشبختانه روند خوبی دارد.

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین خریدار خدمت بیمه سلامت است که تقریبا هزینه بخش دولتی و دانشگاهی هر سال ۲۶۰ میلیارد تومان می‌شود گفت: سال گذشته مطالبات این مراکز تا اوایل تیرماه پرداخت شد که بخشی به دلیل اجرای طرح نسخ الکترونیک بود.

اعتبار دفترچه بیمه سلامت به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود

وی با اشاره به پرداخت مطالبات تا تیرماه امسال داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و روند خوب پرداخت‌ها افزود: امیدواریم با ساماندهی خدمات به صورت الکترونیک، برای مردم خرید خدمات به روزتری داشته باشیم.

فرجی به اهمیت به اجرای طرح پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده بهترین سیستم است که فرد در اسرع وقت و با کمترین هزینه به درمان خود برسد.

وی با بیان اینکه ۱۵ سال است که طرح پزشک خانواده در صندوق روستایی اجرایی شده و دو سال پیش دو شهر نیز پایلوت قرار گرفتند، اما متاسفانه این طرح به خوبی در کشور اجرایی نشده است خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برخی کشور‌ها در راستای بهره‌وری به این سمت گرایش داشتند، اما در ایران روند خوبی نداشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به اینکه در این راستا سازمان سیستم ارجاع را مورد توجه قرار داده که متاسفانه چندان استقبال نشده است گفت: طبیعتا اوایل کار موانعی خواهد بود و می‌طلبد مردم و پزشکان به این سوق یابند چرا که اتفاق مبارکی است.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده بهترین مشاور برای بیمار است که انتظار داریم این طرح در جامعه نهادینه شود و مردم استقبال کنند افزود: مردم با پزشک خانواده کمترین هزینه را در درمان خواهند داشت.

فرجی با بیان اینکه پزشک خانواده می‌تواند بیش از ۸۰ درصد بیماری‌ها را با توجه به دوره‌های گذرانده، تشخیص دهد افزود: امیدواریم همه ما به سمت پزشک خانواده برای رسیدن درمان به موقع درمان و کم هزینه گرایش یابیم.

وی از ارائه خدمات به ۲ هزار و ۲۴۰ بیمار خاص خبر داد و افزود: یک هزار و ۷۳ بیمار ام اس، ۷۸ بیمار تالاسمی،۱۶۳ بیمار هموفیلی، ۵۳۰ بیمار دیالیزی و ۲۹۷ بیمار پیوند کلیه در استان خدمات بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: گرانترین بیماران، بیماران هموفیلی هستند که هزینه بالایی را برای آن‌ها داریم، اما به طور متوسط برای هریک از بیماران ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار