مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: 251 درخت خطرآفرین در سطح شهر شناسایی‌شده که با مجوز کمیسیون ماده هفت حذف‌شده و درختان نارون چندساله جایگزین آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 19 September 2021

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون ماده هفت اظهار کرد: در این جلسه ۱۹ درخواست مطرح شد که از بین آن‌ها ۶ پرونده مربوط به واحدهای شهرداری بود.

وی با بیان اینکه پنج پرونده نیز شخصی بود که در خصوص قرارگیری درخت مقابل درب پارکینگ و مزاحمت درختان بوده است اضافه کرد: هشت پرونده دیگر ارجاع شده به کمیسیون در خصوص بازدیدهای به‌عمل‌آمده در کمیسیون ساماندهی مربوط به درختان خطرآفرین شهر بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: ۲۵۱ اصله درخت خطرآفرین در کمیته ساماندهی شناسایی و معرفی‌شده بود که در کمیسیون مطرح و مجوز حذف و جایگزینی آن‌ها با درخت جدید اخذ شد.

وی با تأکید بر اینکه تمام این درختان با نهال چندساله نارون جایگزین می‌شوند خاطرنشان کرد: گونه‌هایی که بیشتر در گروه درختان خطرآفرین حذف می‌شوند اکالیپتوس است که شکنندگی بیشتری داشته و انحراف به سمت خیابان یا پیاده‌رو دارند.

جوادیان یادآور شد: درختان نارون، پده و… نیز در این دسته قرار دارند که به دلیل انحراف، پوسیدگی و یا آلودگی هستند؛ البته درختانی هم با فاصله نادرست با درختان دیگر در دهه‌های گذشته کاشته شده که شناسایی‌شده و حذف می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار