رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم با اشاره به تداوم بازرسی های روزانه و شبانه اصناف خواستار فعالیت محدود رستوران ها و فست فودها برای جلوگیری از تعدیل نیروهای آنان بویژه در فضای باز شد.
کد خبر: ۹۹۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 19 September 2021

به گزارش تابناک قم، حمید خرمی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که بازرسی ها در موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی بر اساس تقسیم بندی مرکز بهداشت و اتاق اصناف ادامه دارد خاطر نشان کرد: البته برخی از بازرسی ها هم به صورت مشترک و با حضور نمایندگانی از دستگاه های مختلف صورت می گیرد.

وی افزود: نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصناف مختلف قم در قالب تیم های بازرسی و نظارت و در ساعات مختلف به صورت روزانه و شبانه ادامه می یابد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان در عین حال از إعمال اخطار و معرفی متخلفان از رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مراکز قانونی و حتی تشکیل پرونده در بخش تعزیرات خبر داد.

وی اضافه کرد: باید گفت خوشبختانه بخش قابل توجهی از اصناف همراهی و تعامل لازم را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند که از این رو باید از آنان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان سپس به موضوع برگزاری انتخابات نظام صنفی در برخی اصناف استان توجه داد و گفت: برگزاری انتخابات در برخی اصناف بر اساس رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تا رسیدن به وضعیت آبی کرونایی به تعویق افتاده است.

خرمی همچنین با اشاره به مشکل فعالیت رستوران ها و فست فودها بر اساس شیوه نامه های بهداشتی اذعان کرد: پیشنهاد اتاق اصناف مرکز استان آن است که رستوران ها و فست فودها به صورت محدود و در فضای باز خود امکان فعالیت داشته باشند، بویژه آن که برخی از آن ها به سمت تعدیل نیرو گام برداشته اند که تداوم این تعدیل نیروها هم می تواند مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: البته مقرر شده است تا این گونه پیشنهادهای اتاق اصناف از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان و به صورت میدانی بررسی و نتیجه نهایی اعلام شود.

رئیس اتاق اصناف ابراز امیدواری کرد با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط اصناف مختلف، موج نزولی شیوع کرونا در استان کاهش بیشتری نشان دهد تا این امر با تغییر رنگ بندی کرونایی در قم، بازگشایی و ادامه فعالیت بدون محدودیت اصناف گوناگون را به دنبال داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار