شهردار منطقه یک همدان:
شهردار منطقه یک همدان گفت: عملیات ساخت بزرگترین مخزن بتنی نگهداری آب مدیریت شهری با هدف جمع آوری آب‌های سطحی و بکارگیری در فضای سبز کلانشهر همدان به پایان رسید.
کد خبر: ۹۹۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ 17 September 2021
شهردار منطقه یک همدان گفت: عملیات ساخت بزرگترین مخزن بتنی نگهداری آب مدیریت شهری با هدف جمع آوری آب‌های سطحی و بکارگیری در فضای سبز کلانشهر همدان به پایان رسید.

به گزارش تابناک همدان، مسعود دهبانی صابر هدف از ساخت این مخزن را بهینه سازی مصرف آب، افزایش سرانه فضای سبز و نگهداری مناسب محیط زیست عنوان کرد و افزود: این مخزن بتنی آب با ظرفیت ۲ هزار متر مکعب از جمله بزرگترین مخازن آب در استان همدان است.

به گفته وی، با توجه به اینکه سیستم آبیاری قطره‌ای در بلوار ارم و پارک ۴۸ هکتاری همدان اجرا شده این مخزن می‌تواند منبع مناسبی برای توزیع آب در فضای سبز این منطقه باشد.

شهردار منطقه یک همدان عنوان کرد: احداث این مخزن از سال گذشته با مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شد و با تلاش شبانه روزی شهرداری منطقه یک این پروژه به اتمام رسید.

دهبانی صابر خاطرنشان کرد: جانمایی و ساخت این مخزن با انجام مطالعات مکان سنجی به نحوی طراحی شده که با قرارگیری در زیرزمین بیشترین ورودی و جمع آوری آب‌های سطحی را داشته باشد و از حیث طراحی و حجم مخزن در شهر همدان منحصر به فرد است.

وی اعلام کرد: تامین و بهینه سازی در مصرف آب مورد نیاز فضای سبز از جمله مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری بوده و اکنون با ایجاد این مخازن به خوبی مدیریت و برطرف خواهد شد.

 شهردار منطقه یک همدان اظهار داشت: همزمان با ساخت مخزن آب بلوار ارم ۶ نقطه در سطح منطقه یک همدان که ظرفیت جمع آوری آب‌های سطحی و قنات‌ها را دارند شناسایی شده که با خریداری هشت مخزن پلی اتیلن اتفاق خوبی در زمینه آبیاری فضای سبز در استان همدان خواهد افتاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار