کد خبر: ۹۹۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 16 September 2021
 سیب و سوران شهر نخل‌های پُر ثمر، اما غریب و کودکان پر امید، اما تشنه، این روز‌ها با حضور کاروان بشردوستی هلال‌احمر همدان حال و هوای دیگری دارد. علی‌الخصوص امروز که با حضور مدیرکل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر کشور از چند پروژه آبرسانی در این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش تابناک همدان،  این رونمایی‌ها حاشیه‌های زیبایی نیز داشت از جمله اینکه مشاور رییس جمعیت در اموربانوان رئیس در اقدامی قابل توجه، برای رونمایی از چند پروژه عمرانی، مدیر کل بازرسی این جمعیت را همراهی کرده بود. حضور یک بانوی مسئول، در استانی که نیاز به فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت بانوان در فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و تلاش بانوان برای رفع مشکلات پا به پای مردان دارد، پیام خوبی است.

 سمیرا فعلی پس از اطلاع از حضور بیش از یک هفته‌ای معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان همدان در سیستان و حضور بانوان در کادر اجرایی طرح نذر آب۴ همدان، از اینکه مدیرعامل هلال احمر این استان به توانمندی زنان ایمان دارد و آن‌ها را برای مدیریت و اجرای طرح نذرآب آن هم کیلومتر‌ها دورتر از خانه و در منطقه‌ای که شائبه ناامنی دارد، اعزام کرده، ابراز خرسندی کرد. سپس مراسم شروع شد.

 هنگام برگزاری آیین نمادین کلنگ‌زنی در روستای گزمرکوک نیز، پیرمرد روستایی دستانِ کوچک نوه خود را در دست گرفت، آن‌ها را رو به آسمان بلند کرد و گفت: «پسرم بگو خدایا شکرت که آب به روستای ما هم می‌رسد».
 این لحظه پرده اشک را بر چشمان حاضران نشاند.
 بانوی معاون داوطلبان هلال‌احمر همدان با دیدن این صحنه، هدیه از کیف خود درآورد و در جیب پسرک گذاشت و در اقدام زیبایی از او خواست کلنگ را او بر زمین بزند.
بعد از این مراسم روستاییان با اصرار فراوان حاضران را به صرف شیر و خرمای معروف بلوچی‌ها دعوت کردند تا نشان دهند که قدردان هلال‌احمری‌ها هستند.

 رئیس هلال‌احمر سیب و سوران فرصت را مغتنم شمرد و با اهدای لوح‌سپاسِ از پیش آماده شده‌ای، از معاون امور داوطلبان هلال‌احمر همدان بابت تمام زحمات و خدمات و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان بابت همراهی و تسهیل اجرای طرح نذر آب۴ سپاسگزاری کرد.

 مسئولین دوباره سوار بر خودرو‌های خود شدند و جاده را به مقصد روستای کنت و کلوکان پی گرفتند.
مسیر صعب العبور و خاکی، زیر تیغ سوزان آفتاب نیم‌روزی...
«به راستی تشنگی با مردم این روستا‌ها چه می‌کند؟»
 شاید در فکر همه مسئولین حاضر این سوال می‌چرخید که به چاهِ آب حفر شده کنت و کلوکان رسیدند.
این چاه قرار بود تا عمق ۱۵ متری حفر شود، ولی تلألو آب در عمق ۸متری که تا امروز حفر شده بود، نیز نمایان بود و همین یعنی همدلی مردم و هلال‌احمری‌ها در حال ثمر دادن بود.

بعد از سخنان مسئولین، پیمانکار پروژه به طور نمادین آب را باز کرد. فشار آب خارج شده از لوله یعنی رونق و آبادی روستا، لحظه پر افتخاری را برای هلال‌احمری‌ها خلق کرد.

وقت رفتن بود، اما مگر مهمان نوازی بلوچی‌ها بیابان می‌شناسد؟ آنجا هم با مخلوط چای و شیر مخصوص خودشان از حاضران پذیرایی کردند.

 سپس حاضران در گام پایانی به ورزشگاه شهر سیب رفتند تا با حضور مقامات کشوری هلال‌احمر از ۴۰۰ بسته معیشتی اهدایی جمعیت هلال‌احمر استان همدان رونمایی شود.
این بسته‌ها شامل برنج، روغن، ماکارونی، سویا، شکر، کنسرو لوبیا و ماهی و... بود. در کنار آن‌ها کفش و البسه زنانه و بچه‌گانه، کوله‌پشتی و کیف مدرسه، یک‌دستگاه اجاق گاز و ۷ هدد تانکر آب نیز دیده می‌شد. معاون داوطلبان هلال احمر همدان این کمک‌ها را نتیجه مشارکت نیکوکاران همدانی در همه شهرستان‌های استان همدان دانست که به همت رؤسای شعب این جمعیت از جمله اسدآباد، بهار، رزن و درگزین، فامنین، نهاوند، ملایر، کبودرآهنگ، تویسرکان و همدان جمع‌آوری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار