منبع معتبر CDC می‌گوید کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های مادرزادی قلبی یا شرایط ژنتیکی، عصبی یا متابولیک، ممکن است خطر پیامد‌های شدید ناشی از COVID-۱۹ را افزایش دهند.
کد خبر: ۹۹۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 12 September 2021
 منبع معتبر CDC می‌گوید کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های مادرزادی قلبی یا شرایط ژنتیکی، عصبی یا متابولیک، ممکن است خطر پیامد‌های شدید ناشی از COVID-۱۹ را افزایش دهند.

به گزارش تابناک همدان،  CDC بیان می‌کند که این خطر بیشتر در مورد کودکان مبتلا به چاقی، دیابت، آسم، بیماری مزمن ریوی، بیماری سلول داسی شکل یا سرکوب سیستم ایمنی نیز صدق می‌کند.

کودکانی که بیشتر در معرض خطر پیامد‌های نامطلوب ناشی از COVID-۱۹ هستند، زیر ۱ سال سن دارند، دارای شرایط زمینه‌ای و کسانی هستند که دارای شرایط نقص ایمنی هستند، از جمله کسانی که از دارو‌های نقص ایمنی استفاده می‌کنند.

سایرکودکان نیز ممکن است دچار بیماری شدیدتری شوند، در نتیجه نیاز به بستری شدن در بیمارستان وجود دارد، اما با نرخ کمتری نسبت به کودکان دارای شرایط زمینه‌ای یا نقص ایمنی.

به طور جدی، اکثر بیماران بستری در بیمارستان ما با COVID-۱۹ نوجوانانی هستند که هنوز واکسن نزده‌اند. بسیاری از این نوجوانان کاملاً بیمار هستند و تنها عوامل خطر آن‌ها چاقی و یا آسم است.

پزشکان معتقدند جوانان با شاخص توده بدنی ۲۵ یا بالاتر و نوزادان زیر ۱ سال بیشتر در معرض خطر بستری شدن قرار دارند.

بسیاری از خانواده‌ها فکر می‌کنند فرزندانشان سالم هستند و بنابراین در معرض خطر شدید COVID-۱۹ نیستند. اگرچه این از نظر آماری درست است، ما همیشه نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که کدام کودکان دچار بیماری شدید می‌شوند و کودکان [بدون شرایط زمینه‌ای]گاهی اوقات دچار بیماری شدید می‌شوند.

علاوه بر این، برخی از کودکان سالم هستند، اما ممکن است سالی دو بار [یک بار]به یک دستگاه استنشاقی نیاز داشته باشند، یا برخی از خانواده‌های کودکان حتی متوجه اضافه وزن خود نیستند. بنابراین، گاهی اوقات تصور اشتباهی در مورد خطر کودک وجود دارد. بنابراین، برای همه خانواده‌ها بسیار مهم است که درباره سلامت فرزند خود با پزشکان مراقبت‌های اولیه خود صحبت کنند تا اطمینان حاصل شود که همه کودکان به طور مناسب محافظت می‌شوند.

باید بدانیم که کودکان کاملاً سالم هم می‌توانند COVID-۱۹ شدید ایجاد کنند.

خطر مرگ ناشی از COVID-۱۹ شدید حتی برای کودکان بدون شرایط زمینه‌ای همچنان وجود دارد.

آیا واکسن COVID-۱۹ برای کودکان می‌تواند مفید باشد؟

منبع CDCTrust در حال حاضر واکسن COVID-۱۹ را برای همه افراد بالای ۱۲ سال توصیه می‌کند. این توصیه پس از آن صورت گرفت که Pfizer اعلام کرد واکسن آن در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۰۰٪ مؤثر است و Moderna گزارش داد که واکسن آن در افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله ۱۰۰٪ مؤثر است.

آزمایشات بالینی واکسن COVID-۱۹ برای کودکان ۱۱ ساله و جوانتر در حال انجام است. به عنوان مثال، فایزر در حال آزمایش واکسن خود در بین کودکان ۶ ماه تا ۱۱ سال است.

در حالی که اثر واکسن در برابر هرگونه عفونت ناشی از دلتا در بزرگسالان کاهش می‌یابد، اثربخشی در بزرگسالان در برابر بیماری‌های جدی و بستری در بیمارستان بسیار بالا است.

هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم واکسن در کودکان متفاوت از آنچه ما در حال حاضر در بزرگسالان مشاهده می‌کنیم، عمل می‌کند.

اگرچه متخصصان پزشکی نسبت به واکسن‌های COVID-۱۹ برای افراد زیر ۱۲ سال خوشبین هستند، اما آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نسبت به استفاده بدون واکسن COVID-۱۹ در کودکان این سن هشدار می‌دهد، زیرا دوز واکسن‌های بزرگسالان بسیار بیشتر از دوز‌هایی است که محققان در مورد کودکان خردسال آزمایش می‌کنند، و داده‌های ایمنی و اثربخشی برای این گروه سنی هنوز مشخص نیست.
منبع:سرویس ترجمه شفقنا از مدیکال نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار