برای نخستین بار در سطح کشور؛
رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان خبر داد: برای نخستین بار، درس شناخت محیط زیست برای دانشجویان در تمامی رشته‌های دانشگاهی دانشگاه ملایر به عنوان پایلوت کشوری تدریس می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 12 September 2021
رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان خبر داد: برای نخستین بار، درس شناخت محیط زیست برای دانشجویان در تمامی رشته‌های دانشگاهی دانشگاه ملایر به عنوان پایلوت کشوری تدریس می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، عباس ایزدی افزود: باعنایت به تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر ستادی و استانی از دفتر برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیرامون تحقق اجرایی شدن سه واحد درسی شناخت محیط زیست، خوشبختانه موافقت شد تا دانشگاه ملایر نسبت به اجرای آزمایشی آموزش درس مذکور به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه پایلوت ومنتخب کشور به مدت ۲ سال در کنار دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه فرهنگیان اقدام نماید.

ایزدی هدف از این اقدام را افزایش ضریب نفوذ موضوعات محیط زیستی وآشنایی عملی و میدانی دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی با منابع طبیعی و پیامد‌های زندگی انسان‌ها بر محیط زیست دانست.

وی بیان کرد: بنابر اعلام مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شده تا محتوای آموزشی به صورت کتاب برای گروه تخصصی رشته‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، معماری، شهرسازی و جغرافیا، پزشکی و پیراپزشکی و علوم انسانی و هنر با بهره‌گیری از توان تخصصی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار وظرفیت علمی روسای آموزش و پژوهش محیط زیستو استفاده از یک نفر مدرس دانشگاه و همکاری سه تا پنج نفر از اساتید حاذق هر حوزه تخصصی در تدوین شده و تا مهرماه منتشر شود.

ایزدی افزود: مفاهیم شناخت محیط زیست و منابع طبیعی، اصول حفاظت و مدیریت محیط زیست، پیامد‌های توسعه بر محیط زیست و توسعه پایدار، مروری بر قوانین محیط زیستی در ایران، اصلاح الگو‌های مصرف و سبک زندگی سازگار با محیط زیست، انجام چند بازدید در زمینه‌های مختلف محیط زیست طبیعی و انسانی با رویکرد شناخت مناطق حساس محیط زیستی از یک سو و لمس پیامد‌های توسعه ناپایدار بر محیط زیست از سوی دیگر، تعیین موضوع و انجام مطالعه در ارتباط با چالش‌های محیط زیست کشور و ارایه سمینار توسط دانشجو از جمله سرفصل‌های این واحد درسی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ورود آموزش‌های محیط زیستی به نظام آموزش عالی کشور و گسترش سواد آن در بین دانشجویان در این حوزه یکی از راهبرد‌های اصلی حوزه اموزش و پژوهش محیط زیست کشور و استان بوده است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جلسه مورخ ۴ / ۱۲ / ۱۳۹۹ با تدریس این واحد درسی به دانشجویان موافقت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار