رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار از مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خواست نسبت به انجام تکالیف و ساماندهی پسماند‌های واحد‌های مستقر در شهرک صنایع غذایی بهار اقدام لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۹۹۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 12 September 2021
 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار از مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خواست نسبت به انجام تکالیف و ساماندهی پسماند‌های واحد‌های مستقر در شهرک صنایع غذایی بهار اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، معصومه پارچیان در گفتگو با ایرنا بیان کرد: شهرک صنایع غذایی بهار با بیش از ۱۰۰ واحد فعال در مجاورت شهر بهار واقع شده است که این شهرک به علت نداشتن شرکت خدماتی برای انتقال پسماند زمینه ساز آلودگی بصری در این شهرستان شده است.

وی توضیح داد: نبود شرکت خدماتی برای انتقال پسماند صنایع غذایی مستقر در این شهرک سبب شده فعالان در این مجموعه اقدام به انتقال غیر اصولی و تخلیه پسماند در اراضی داخل و خارج از شهرک صنایع غذایی کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اضافه کرد: این اقدام آن‌ها سبب انباشت پراکنده زباله، بر هم خوردن سیما و منظر شهری، جمع شدن حشرات موذی و انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی شهروندان از این وضعیت شده است.

پارچیان اظهار داشت: بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند، ساماندهی پسماند واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی بوده و این مجموعه باید نسبت به تعیین هیات امنا برای شهرک‌ها و پیش بینی زیر ساخت‌های لازم از جمله برای سامان دادن به پسماند‌های تولیدی توسط واحد‌ها اقدام کند.

وی بیان کرد: در گذشته با توجه به محدود بودن شمار واحد‌های مستقر در شهرک غذایی بهار، میزان پسماند تولیدی توسط این واحد‌ها محسوس نبود، اما هم اینک بیش از یکصد واحد در این شهرک مستقر هستند بنابراین برای انتقال پسماند تولیدی این واحد‌ها باید تدبیری جدی اندیشید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: کارشناسان این اداره تاکنون چند نوبت به همراه نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی همدان از محل‌های تخلیه پسماند بازدید به عمل آورده، اما نتیجه این بازدید‌ها و اخطاریه برای سامان دادن به این وضعیت جمع آوری مقطعی زباله از اراضی بوده که بلافاصله پسماند‌های جدید جایگزین آن شدند.

پارچیان تاکید کرد: تنها راهکار اصولی برای پایان دادن به این وضعیت انعقاد قرارداد با شرکت خدماتی برای جمع آوری و انتقال اصولی پسماند به مکان‌های پیش بینی شده است به ویژه با توجه به فعال شدن واحد‌های ترشی در فصل تابستان و افزایش پسماند‌ها باید هر چه سریعتر نسبت به پیش بینی یک شرکت خدماتی اقدام شود.

وی اظهار داشت: طبق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند خودرو‌های تخلیه‌کننده پسماند در اماکن غیرمجاز، علاوه بر مجازات‌های پیش بینی شده یک تا ۱۰ هفته توقیف و چنانچه محل تخلیه، معابر عمومی، شهری و بین شهری باشد، به‌حداکثر میزان توقیف محکوم می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار