فصل آنفلوآنزای ۲۰۲۱ امسال کمی متفاوت خواهد بود. پیش از این، به طور خودکار عطسه و سرفه به عنوان نشانه‌ای از سرماخوردگی یا آنفولانزا شناخته می‌شد. اما در حال حاضر، آن‌ها همچنین می‌توانند علائم COVID-۱۹ باشند.
کد خبر: ۹۹۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 11 September 2021
 فصل آنفلوآنزای ۲۰۲۱ امسال کمی متفاوت خواهد بود. پیش از این، به طور خودکار عطسه و سرفه به عنوان نشانه‌ای از سرماخوردگی یا آنفولانزا شناخته می‌شد. اما در حال حاضر، آن‌ها همچنین می‌توانند علائم COVID-۱۹ باشند.

به گزارش تابناک همدان، با شرایط موجود پزشکان نمی‌دانند آنفولانزا امسال چه چیزی را به دنبال خواهد داشت، اما مهم است که واکسن آنفولانزا آماده و در دسترس باشد. آنفولانزا ممکن است با انتقام برگردد یا ممکن است فصل خفیف دیگری داشته باشیم – و هیچ راهی برای متخصصان در این مرحله وجود ندارد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نیز این هشدار را در وب سایت خود دارد: “کاهش مصونیت جمعیت به دلیل عدم فعالیت ویروس آنفولانزا از مارس ۲۰۲۰ می‌تواند منجر به یک فصل آنفولانزای زودرس و احتمالاً شدید شود. ”

همچنین به خاطر داشته باشید که فصل‌های قبلی آنفولانزا بسیار جدی و حتی کشنده بوده است. بر اساس برآورد‌های CDC، در طول فصل آنفولانزای ۲۰۱۹-۲۰۲۰، بیش از ۲۲۰۰۰ نفر به دلیل عوارض آنفولانزا جان خود را از دست دادند و ۴۰۰۰۰۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

به طور معمول، فصل آنفولانزا در پاییز افزایش می‌یابد. به همین دلیل واکسیناسیون هر سال بسیار مهم است: ویروس‌های آنفولانزای گردش خون سال به سال تغییر می‌کنند و تزریق واکسن آنفولانزا بهترین راه دفاع شما در برابر بیماری است.

در حقیقت نشان داده شده است که واکسن آنفولانزا خطر مراجعه به پزشک مبتلا به آنفولانزا را ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ همچنین نشان داد که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، واکسن آنفولانزا در میان بزرگسالان ۸۲ درصد بستری‌های مربوط به آنفولانزا را به بخش مراقبت‌های ویژه کاهش داد.

به همین دلیل بسیار مهم است که واکسن آنفولانزا تزریق شود، زیرا COVID-۱۹ همچنان در حال گردش است. در حالی که واکسن آنفولانزا در جلوگیری از آنفولانزا کامل نیست، CDC می‌گوید می‌تواند خطر ابتلا به یک مورد جدی از ویروس را که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد، کاهش دهد.

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا به محض در دسترس بودن واکسن است.

با وجود تصورات غلط رایج، واکسن آنفولانزا به شما آنفولانزا نمی‌دهد این واکسن ویروس زنده نیست و نمی‌تواند شما را بیمار کند. هنگامی که واکسن دریافت می‌کنید، سیستم ایمنی بدن شما واکنش نشان می‌دهد تا نحوه مبارزه با ویروس آنفولانزا را بیاموزد و از شما محافظت کند.

به همین دلیل است که ممکن است بعد از تزریق واکسن آنفولانزا برخی عوارض جانبی را احساس کنید-مانند درد‌های عضلانی، تب پایین یا سردرد-اما معمولاً در عرض چند روز از بین می‌روند.

علاوه بر این، بدن شما تقریباً دو هفته طول می‌کشد تا آنتی بادی‌های کافی برای مقابله با آنفولانزا بسازد – و همیشه این احتمال وجود دارد که قبل از اینکه واکسن شما واقعاً اثر بگذارد، به آنفولانزا مبتلا شوید. به همین دلیل تزریق واکسن آنفولانزا در اسرع وقت بسیار مهم است.

آیا واکسن آنفولانزا می‌تواند از COVID-۱۹ جلوگیری کند؟

متاسفانه نه. در حالی که COVID-۱۹ با آنفولانزا مقایسه شده است، به ویژه در علایمی که می‌تواند ایجاد کند، آن‌ها یکسان نیستند. آن‌ها دو ویروس متفاوت از دو خانواده ویروسی متفاوت هستند.

آیا می‌توانید واکسن آنفولانزا و واکسن COVID-۱۹ را همزمان دریافت کنید؟

هنگامی که واکسن COVID-۱۹ برای اولین بار منتشر شد، مقامات بهداشت عمومی توصیه کردند که واکسن را از سایر واکسن‌ها جدا کنید تا از عملکرد صحیح واکسن‌ها و کاهش عوارض جانبی احتمالی اطمینان حاصل کنید. اما اکنون، CDC می‌گوید که خوب است که همزمان واکسن آنفولانزا و واکسن COVID-۱۹ را تزریق کنید.

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

تنها یک لیست کوچک از افرادی وجود دارد که نباید واکسن آنفولانزا دریافت کنند. همه افرادی که قادر به تزریق واکسن آنفولانزا هستند (عموماً افراد ۶ ماه به بالا) باید واکسینه شوند – نه تنها برای سلامتی خود شما، بلکه برای اطرافیان شما.

CDC می‌گوید این امر به ویژه برای کسانی که در معرض خطر عوارض آنفولانزا هستند، از جمله کودکان ۶ ماهه تا چهار ساله، زنان باردار، افراد بالای ۵۰ سال، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و افرادی که دارای بیماری‌های مزمن هستند، بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری جدی آنفولانزا هستند نیز برای عوارض شدید COVID-۱۹ در معرض خطر بالا قرار دارند.
 
منبع: سرویس ترجمه شفقنا از ام اس ان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار