رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان:
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: سایت زباله شهری همدان تا ۱۰۰ سال آینده جوابگوی نیاز ناحیه شمالی همدان است.
کد خبر: ۹۹۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 11 September 2021
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: سایت زباله شهری همدان تا ۱۰۰ سال آینده جوابگوی نیاز ناحیه شمالی همدان است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بابک مهدی آزاد گفت: سایت دفع زباله همدان در سال ۶۱ در مساحت ۱۶۸ هکتار راه اندازی شد که در سال ۹۰ اسناد ۲۳۰ هکتار از منابع طبیعی به سازمان مدیریت پسماند همدان منتقل شد و در حال رایزنی هستیم تا ۱۰۰ هکتار دیگر به مساحت سایت اضافه شود و در عوض سالی ۱۰ هکتار جنگل کاری انجام شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۴ کیلومتر دیوار کشی، ۱۲ هکتار فضای سبز، راهسازی، کاشت ۲ و نیم هکتار گل محمدی، ۳ و نیم هکتار سنجد و صنوبر، ۵ و نیم هکتار گردو و بادام، ساخت ۳ حوضچه شیرابه، ۳۴ هزار متر مکعب فضای شیرابه با پوشش مخصوص برای جلوگیری از نفوذ شیرابه به بیرون در این سایت با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان انجام شده است.

وی گفت: ۶۰۰ تن زباله روزانه از ۱۲۰ روستا و ۷ شهر شمالی استان وارد سایت می‌شود و زیرساخت لازم برای فعالیت سرمایه گذار فراهم است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در این گزارش از انجام کار مطالعاتی بر روی لایه‌های خاک لندفیل زباله شهری همدان خبر داد و گفت: تا عمق ۱۰۰ متری این لایه‌ها حرکت شیرابه مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی افزود: کار مطالعاتی برای شناسایی گیاهانی که بتوانند تصفیه شیرابه را انجام دهند در حال انجام است.

پس از ارائه این گزارش معاون امور عمرانی استاندار همدان بر توجه به طرح جامع شهری همدان در فرایند توسعه لندفیل زباله شهری تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیزخواستار توجه بیشتر به موضوع کاهش زباله تولیدی و تفکیک زباله از مبدا شد و بیان کرد: تفکیک زباله از مبدا اثرات ناشی از آلودگی را کاهش می‌دهد.

محسن جعفری نژاد گفت: باید به مقوله پسماند به عنوان یک مسئله اقتصادی توجه و از اراضی موجود حداکثر استفاده و بهره وری برده شود، زیرا در آینده نه چندان دور اراضی بیشتری وجود نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار