مسئول پایگاه سلامت روستای یکن آباد با اشاره به فراخوان متولدین دهه ۶۰ مناطق روستایی برای دریافت واکسن کرونا، گفت: گروه‌های جدید شهری و روستایی برای تزریق واکسن کرونا به مراکز دریافت واکسن فراخوان شدند.
کد خبر: ۹۸۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 28 August 2021

مسئول پایگاه سلامت روستای یکن آباد با اشاره به فراخوان متولدین دهه ۶۰ مناطق روستایی برای دریافت واکسن کرونا، گفت: گروه‌های جدید شهری و روستایی برای تزریق واکسن کرونا به مراکز دریافت واکسن فراخوان شدند.

هادی صفری جلال در گفتگو با تابناک همدان، اظهار کرد: کار تزریق واکسن در مراکز تجمیعی و مراکز جامع سلامت ادامه دارد و گروه‌های جدید برای تزریق واکسن فرخوان شده‌اند.

وی با بیان اینکه براین اساس تمامی متولدین۱۳۵۳  و پایین‌تر در مناطق شهری و متولدین ۱۳۶۰ مناطق روستایی برای تزریق واکسن فراخوانده شدند، افزود: متولدین ۱۳۵۳ و پایین‌تر که ساکن مناطق شهری هستند می‌توانند برای تزریق واکسن به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

صفری جلال با اشاره به اینکه همچنین متولدین ۱۳۶۰ که در روستا زندگی می‌کنند نیز برای تزریق واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت روستایی منطقه خود مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: روستائیان به مرکز محل زندگی مراجعه کرده و نیاز به ثبت نام در سایت نیست.
 
مسئول پایگاه سلامت روستای یکن آباد اظهار کرد: استقبال از واکسیناسیون در بین اهالی این روستا متوسط رو به بالا است، اما انتطار داریم استقبال بیشتر هم شود.

وی گفت: ۶۵ درصد از جامعه هدف این روستا واکسن دریافت کرده اند که همین امر باعث به صفر رسیدن مرگ و میر کرونایی در این روستا شده است.

صفری جلال ادامه داد: بعد از آغاز واکسیناسیون از اردیبهشت سال جاری شاهد به صفر رسیدن امار مرگ و میر در این روستا بر اثر کرونا بودیم در صورتی که سال گذشته شاهد فوت ۲۵ نفر از اهالی روستا بودیم که این امر بیانگر اثر گذاری واکسیناسیون است.


وی تاکید کرد: در این مرکز بهداشت واکسن‌ های کوو برکت، پاستو کووک و سینوفارم تزریق می‌شود که انتظار میرود اهالی محترم با اعلام گروه‌های سنی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
 
صفری با تأکید بر اینکه تزریق واکسن دلیل بر ایمنی کامل نبوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان الزامی است، گفت: با توجه به شرایط قرمز درخواست داریم همچنان از ماسک استفاده کرده و از دورهمی و تجمع پرهیز کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
سپاس از همه کادر بهداشت و درمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار