رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان گفت: توسعه شهر همدان با ورود سرمایه‌گذار امکان‌پذیر است که برخی با سنگ‌اندازی مانع توسعه هستند که خوشبختانه در قسمت‌هایی توانسته ایم این تابو را بشکنیم.
کد خبر: ۹۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 04 August 2021

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان گفت: توسعه شهر همدان با ورود سرمایه‌گذار امکان‌پذیر است که برخی با سنگ‌اندازی مانع توسعه هستند که خوشبختانه در قسمت‌هایی توانسته ایم این تابو را بشکنیم.

به گزارش تابناک همدان، حسین قراباغی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها و نقش آنها در توسعه شهر، افزود: در قرآن کریم به «قلم» قسم یاد شده و چقدر ارزشمند است که این قلم در چارچوب و موضوعات مختلف جامعه بدون هیچ ملاحظه‌ای و در راستای توسعه باشد.
 
وی در ادامه با تأکید بر لزوم رفع موانع جذب سرمایه‌گذار اظهار داشت: در بخش سرمایه گذاری و گردشگری نیز در برنامه‌ها اولویت‌های شهر در نظر گرفته شده و بنده معتقدم اگر در این مسیر حرکت درستی داشته باشیم به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.
 
قراباغی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد، یاد آور شد: با وجوداین همه آثار تاریخی، در معرفی این آثار ضعیف عمل کرده ایم  و حتی  با برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف نیز خیلی نتوانستیم به خوبی در این زمینه ورود کنیم.
 
 وی با بیان این مطلب که، به توسعه زیرساخت‌های گردشگری تاکنون توجه خاصی داشته ایم، خاطر نشان ساخت: در بخش رفع مشکل پایه پروازی فرودگاه همدان نیز اقداماتی انجام شده  و حتی برای خرید دو فروند هواپیما نیز ورود کرده ایم.
 
وی در ادامه در خصوص سوال خبرنگاران نسبت به توسعه توریسم سلامت افزود: اقداماتی انجام شده اما متاسفانه بنگاه‌هایی درست کرده‌اند و موانع مافیایی وجود دارد و از طرفی موضوع کرونا نیز روند آن را کند کرده اما با پیگیری‌ و مطالبه گری می توان قدم های خوبی در این زمینه برداشت چرا که همدان پتانسیلهای لازم برای توسعه و راه اندازی توریسم سلامت را دارد.
 
 قراباغی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه اعتقاد به کار تخصصی داشته و دارم  و به همین دلیل بر اساس تخصص خودم مسائل کمیسیون بودجه را پیگیری کردم،  خاطر نشان ساخت: با حضور در کمیسیون بودجه و انجام برخی کارها وضعیت نظارتی شورا در امور مالی را ارتقا داده و در شورای پنجم نیز در بخش بودجه اصلاحات و اقدامات را به نتیجه رساندیم.
 
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به پروژه های نا تمام در حوزه گردشگری، یاد آور شد: هتل ندیمی یکی از پروژه های نا تمام است که از آن به نام لکه سیاه پیشانی همدان نام می بریم و بیش از ۳۰ جلسه برگزار در این خصوص کرده ایم اما سرمایه‌گذار پای کار نیامد.
قراباغی با این توضیح که واقعیت این است که همدان از قطار پیشرفت و توسعه جا مانده است مطرح کرد: شهر همدان حتی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان نیز عقب مانده و در بخش جذب سرمایه گذار مشکلات بسیاری دارد.
 
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با این توضیح که از همان ابتدا پیگیر ثبت جهانی همدان بودیم اظهار داشت: در مظلومیت همدان همین بس که با وجود تپه هگمتانه و آثار تاریخی فاخر دیگر هنوز ثبت جهانی نشده است.
 
وی افزود: اگر بخواهیم همدان را در جهان معرفی کنیم باید موضوع ثبت جهانی آثار را پیگیری کنیم مسئله مهمی که باید فارغ از برخوردهای سیاسی و جناحی رخ دهد.
 
قراباغی با بیان اینکه در بودجه 1400 برای معرفی ظرفیت های گردشگری همدان در ساختارهایی مانند صدا و سیما، تولید فیلم و غیره یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم مطرح کرد: برای رونق پیدا کردن گردشگری و جذب سرمایه گذار اقدامات زیر ساختی خوبی انجام شده است.
.
وی با اشاره به اجرا و احداث چند پارک فرامنطقه ای در همدان با رویکرد گردشگری و ایجاد منطقه گردشگری ویژه توسط سرمایه گذار ترکیه ای عنوان کرد: 28 ماه است که شرکت سرمایه گذاری ترکیه برای اجرای طرح خود در همدان زمین گیر شده است چرا که عده‌ای مانع از فعالیت آنها شده‌اند مانند همان جریانی که در اسکای مال رخ داد.
 
قراباغی درباره طرح گردشگری تاریخ و تمدن گفت: ایجاد مسیر گردشگری غرب کشور بین همدان، کردستان، کرمانشاه و معرفی 8 هزار داشته تاریخی و طبیعی در این سه استان از جمله ابعاد این طرح است، هرچند متاسفانه شیوع کرونا اجرای آن را با مشکلاتی رو به رو کرده است.
 
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت پاک و پر فرصت است، خاطر نشان ساخت: این صنعت می تواند در توسعه شهر همدان نقش بزرگی ایفا کند بنابراین معتقدم ما با این ظرفیت می‌توانیم هویت همدان را به دیگران معرفی کنیم.
 
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان ساماندهی خانه مسافرها، ایجاد کانکس‌های راهنمای گردشگری و تشکیل دبیرخانه خواهرخواندگی‌های همدان را از دیگر اقدامات این کمیسیون در شورا برشمرد و اظهار داشت: مشکلات پروژه عصر طلایی نیز برطرف شده و 85 سوئیت گردشگری  آن آماده افتتاح و بهره برداری است؛ پروژه ای که می تواند برای هزار نفر شغل ایجاد  کرده و هزار و 700 میلیارد تومان نیز میزان رقم سرمایه گذاری این پروژه در همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار