نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس توجه به صنایع تبدیلی را از نیاز‌های عمده شهرستان بهار برشمرد و گفت: ۸۱۷ میلیارد تومان برای کشاورزی ملایر در نظر گرفته شده، در حالی که ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی به عنوان سرمایه ملی در انبار‌های شهرستان بهار پوسیده شده است.
کد خبر: ۹۸۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ 03 August 2021
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس توجه به صنایع تبدیلی را از نیاز‌های عمده شهرستان بهار برشمرد و گفت: ۸۱۷ میلیارد تومان برای کشاورزی ملایر در نظر گرفته شده، در حالی که ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی به عنوان سرمایه ملی در انبار‌های شهرستان بهار پوسیده شده است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از فارس ، فتح‌الله توسلی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بهار با تأکید بر لزوم توجه متوازن به شهرستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه توزان در تخصیص بودجه در بین شهرستان‌های استان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه برای مثال اعتبارات زیادی برای ملایر در نظر گرفته شده در حالی که شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ نادیده گرفته شده است خواستار رفع این مشکل شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی توجه به صنایع تبدیلی را از نیاز‌های عمده شهرستان بهار برشمرد و گفت: ۸۱۷ میلیارد تومان برای کشاورزی ملایر در نظر گرفته شده، در حالی که ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی به عنوان سرمایه ملی در انبار‌های شهرستان بهار پوسیده شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بهار از نبود صنایع تبدیلی سیب‌زمینی رنج می‌برد تصریح کرد: پروژه سد ملایر، راه آهن ملایر، مبل و منبت ملایر اعتبارات میلیاردی دریافت کرده‌اند، اما شهرستان بهار علیرغم ظرفیت بالایی که دارد و می‌تواند نیاز‌های غرب کشور را تامین کند، مغفول مانده است.

توسلی در ادامه با بیان اینکه حل مشکل راه مواصلاتی مهاجران به طول ۹ کیلومتر در دستور کار قرار دارد تأکید کرد: تجهیزات راه و شهرسازی و راهداری در اختیار بخشداری است تا مشکل مهاجران حل شود.

 وی اوقافی بودن زمین‌های لالجین، ایمن نبودن راه‌های مواصلاتی در برخی نقاط شهرستان، عدم تخصیص اعتبار مناطق محروم در حوزه راه، سلامت، مدرسه سازی به شهرستان را از مشکلات عمده شهرستان بهار عنوان کرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: علیرغم تحریم‌ها و مشکلات، مذاکراتی با سرمایه‌گذار ایتالیایی برای سرمایه گذاری در شهرستان به مبلغ ۳ میلیون یورو انجام شده است.

وی به اولویت‌ها و اقدامات محرک توسعه بر اساس سند چشم انداز توسعه استان اشاره کرد و گفت: سند چشم‌انداز توسعه علیرغم اشکالاتی که وجود دارد، سند خوبی است و دستگاه‌های اجرایی مطابق با سند توسعه پیش روند تا اهداف سند توسعه محقق شود.

توسلی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کلان و برنامه راهبردی در همه حوزه‌ها و شناسایی تهدید‌ها و فرصت‌ها باید انجام شود اظهار کرد: سفال، فرصت مناسبی در حوزه گردشگری لالجین ایجاد کرده است، ولی برداشت خاک در لالجین، آیندگان را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این منطقه در حال نابودی است و باید چاره‌ای برای خروج از توجه تک‌بعدی به سفال در لالجین اندیشیده شود بیان کرد: برای ارتقای تجهیزات بیمارستان‌های امام رضا (ع) در کبودراهنگ و آیت الله بهاری در شهرستان بهار رایزنی با وزارت بهداشت صورت گرفته و خواسته شده به هر بیمارستان یک آمبولانس اختصاص یابد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در خصوص طرح حریم سیاسی بهار گفت: آنچه مسلم است باید حقوق مردم و هویت شهر بهار حفظ شود.

وی اظهار داشت: در حوزه دامداری ظرفیت شهرستان بهار بسیار بالاست و با تأمین نهاده‌های دامی می‌توان از محدود شدن ظرفیت دامداری شهرستان جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار