معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در برابر ویروس کرونا، در استان خبر داد و گفت: حدود ۲۳ هزار فرهنگی این استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۹۸۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 01 August 2021
 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در برابر ویروس کرونا، در استان خبر داد و گفت: حدود ۲۳ هزار فرهنگی این استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش تابناک همدان، عبدالله جعفری افزود: همزمان با سراسر کشور روند واکسیناسیون فرهنگیان استان همدان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی ابن سینا و سید جمال الدین اسدآبادی، مراکز بهداشت و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به منظور تسریع در فرآیند واکسیناسیون در شهر‌های همدان، نهاوند، ملایر، بهار، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و رزن پایگاه‌های تجمیعی راه اندازی شده است، اظهار داشت: براساس نوبت دهی توسط ادارات آموزش و پرورش و ارائه لیست به این پایگاه ها، از فرهنگیان دعوت به دریافت واکسن می‌شود.

جعفری عنوان کرد: با توجه به جمعیت بالای همکاران فرهنگی در مرکز استان و به منظور رعایت موازین بهداشتی و کاهش تردد بین شهری غیر ضرور در سطح استان، برنامه ریزی به گونه‌ای صورت گرفته که واکسیناسیون همکاران فرهنگی در شهر همدان و سایر شهرستان‌ها و مناطق در پایگاه محل سکونت آن‌ها انجام شود.

وی با بیان این که در شهرستان‌های با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق کم جمعیت نیازی به ایجاد مراکز جدید نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگیان ساکن در این مناطق بر اساس نوبت بندی در مراکز واکسیناسیون، خدمات دریافت می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان همدان با اشاره به این که از فردا (دوشنبه) فعالیت نخستین پایگاه در شهر همدان آغاز می‌شود، تصریح کرد: به زودی یک پایگاه دیگر نیز به این مراکز افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ایجاد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون، چهارچوب مورد نظر وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفته و کمیته‌های مشترک بین ادارات آموزش و پرورش استان و مراکز بهداشتی تشکیل شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با فوت ۹ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۳۵۲ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز شنبه نهم مرداد ماه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با شناسایی ۳۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۰ هزار و ۵۵ و بیماران سرپایی مثبت به ۵۱ هزار و ۴۲۴ نفر رسید.

هم اینک ۹ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و تنها شهرستان فامنین در وضعیت زرد کرونایی است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار