هنرمند جوان همدانی در چهارمین دوره جشنواره ملی تک‌نوازان شهر تهران خوش درخشید.
کد خبر: ۹۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 22 September 2015
هنرمند جوان همدانی در چهارمین دوره جشنواره ملی تک‌نوازان شهر تهران خوش درخشید.

به گزارش فارس؛ در روزهای پایانی تابستان و درست زمانی که نگاه اکثر هنرمندان و هنردوستان استان معطوف به برگزاری جشنواره‎های فیلم و تئاتر کودک و نوجوان است، در غفلت مسئولان استان از گوشه و کنار اخبار موفقیت‎های متعدد هنرمندان سایر رشته‎های هنری استان به خصوص موسیقی به گوش می‌رسد.

هفته قبل بود که خبر موفقیت و کسب رتبه‎های برتر نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان توسط آیدا بختیاری و آریا طبیب‌زاده قمصری دو هنرمند همدانی در بین اهالی فرهنگ و هنر کشور پیچید.

از سوی دیگر در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی تک‌نوازان تهران نیز «سهیل چهل‌امیران»، یکی دیگر از جوانان خوش‏‎ذوق همدانی افتخارآفرینی کرد.

«سهیل چهل‌امیران» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این جشنواره در سه گروه سنی (الف) 9 تا 13 سال، (ب) 16 تا 24 سال و (ج) 25 تا 29 سال و در دو بخش تک‌نوازی تار و سه‌تار در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد که بنده نیز توانستم در نوازندگی « تار» رتبه سوم را کسب کنم.

وی با اشاره به سطح کیفی بالای این جشنواره گفت: در رشته و گروه سنی بنده هنرمندان مطرحی از کشور حضور داشتند که داوری آنها را نیز اساتیدی همچون کیوان ساکت، کیخسرو پورناظری و بابک ربوخه عهده‌دار بودند.

این هنرمند با بیان اینکه یک ماه قبل فراخوان این جشنواره به صورت اتفاقی به دستم رسید، ادامه داد: 3 هزار و 250 نفر برای شرکت در این جشنواره نمونه کار فرستاده بودند که از این تعداد 87 نوازنده برای بخش پایانی و رقابتی انتخاب شدند.

وی گفت: البته در ردیف سنی(ج) 22 نوازنده حضور داشتند و من موفق به کسب رتبه سوم در نوازندگی تار شدم.

این هنرمند جوان همدانی اظهار کرد: نهمین جشنواره جوان در تالار رودکی تهران به دبیری استاد هومان اسعدی برگزار شد که بنده نیز جزو هشت نفر پایانی راه‌یافته به مرحله نهایی بودم.

امیران گفت: در این جشنواره قطعاتی که اجرا کردم شامل ردیف موسیقی دستگاهی راست پنجگاه و قطعاتی از استاد علیزاده و استاد صبا بود که مورد توجه اساتید و هنرمندان قرار گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار