امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی و گرفتاری‌های موجود در جامعه نشان می‌دهد که جامعه تشنه فضائل، اخلاق و عدالت طلبی‌های امیرالمومنین (ع) است.
کد خبر: ۹۸۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 30 July 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی و گرفتاری‌های موجود در جامعه نشان می‌دهد که جامعه تشنه فضائل، اخلاق و عدالت طلبی‌های امیرالمومنین (ع) است.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز جمعه در جشنی بمناسبت عید غدیر اظهار داشت: امروز جامعه علاوه بر حرکت در مسیر ولایت باید به توصیه اهل بیت (ع) مبنی بر برگزاری این قبیل جشن‌ها و فراهم کردن زمینه شادی مردم تلاش کند و با ویژگی‌های غدیری زندگی کردن نیز آشنا شود.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند آشنایی با اخلاق و سیره امام علی (ع) در جامعه هستیم، گفت:در کنار برگزاری جشن‌های غدیر، باید برای حرکت به سمت ولایت تلاش کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: حرکت در مسیر علی (ع) و به مثابه این شخصیت رفتار و عمل کردن در زندگی شخصی و اجتماعی از مطالبات و خواسته‌های امیرالمومنین است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی افزود: هر چند با پایان یافتن روز غدیر این عید تمام می‌شود، اما علوی زندگی کردن تمام شدنی نیست و باید تمام سال را علی گونه زندگی کرد.

وی با بیان اینکه بالابردن دست امیرالمومنین (ع) در غدیر توسط پیامبر گرامی اسلام، تنها بیان و معرفی یک مقام سیاسی نبوده، گفت: هدف غدیر، اصلاح زندگی بشر و قرار دادن آن در مسیر هدف خلقت است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دستی که بالا آمد، قرار بود تا دست ما را بگیرد و آن را به خدا برساند، یادآور شد: طبق روایات، راه، سیره، فکر و عملکرد شیعیان همان راه امیرالمومنین (ع) باید باشد.

«غدیر خم» نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در ۱۸ ذی حجه سال ۱۰ هجری قمری، امام علی (ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خداوند متعال اعلام فرمود که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار