دبیر جشنواره "مهربان با طبیعت" از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار نقاشی ۲۰ در ۲۰ با موضوع طبیعت و محیط زیست از ۱۲ تا ۱۶ مردادماه در عمارت نظری همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 30 July 2021
 دبیر جشنواره "مهربان با طبیعت" از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار نقاشی ۲۰ در ۲۰ با موضوع طبیعت و محیط زیست از ۱۲ تا ۱۶ مردادماه در عمارت نظری همدان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، سعیده آقاخانی با اشاره به اینکه ساعات بازدید از این نمایشگاه ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ است، اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار برتر رسیده به دبیرخانه جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ مهربان با طبیعت در معرض نمایش و فروش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه اولین فروشگاه و اکسپوی نقاشی در سال جدید در همدان است، تصریح کرد: اهداف این رویداد فرهنگی، هنری تزریق فضای نشاط و سرزندگی در شهر همدان، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط زیست، پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی به اهمیت موضوع است.

آقاخانی ادامه داد: از زمانی که بیماری کرونا فراگیر شده است در همدان شاهد کاهش فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده‌ایم این مسئله با توجه به سابقه تمدنی و فرهنگ مردم، تأثیرات منفی داشته است به طوری که سرزندگی را از شهر گرفته و پویایی در آن به صورتی که قبلا وجود داشت حس نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هنرمندان در عرصه‌های گوناگون به ویژه هنر‌های تجسمی و حتی موسیقی شاهد توقف نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها و رویداد‌های هنری و فرهنگی بوده‌اند که انزاوی هنر و فرهنگ در همدان در سال‌های اخیر را رقم زده است.

آقاخانی اظهار کرد: در رویداد هنری پیش‌رو با توجه به بحران‌های محیط زیستی، تنش‌های آبی و عواقب محیط زیستی که در پی آن برای زیستگاه‌ها و طبیعت و پهنه‌های آبی و تالابی کشور ایجاد شده است، بر آن شدیم تا هنر نقاشان سراسر کشور را در مسیر حفظ محیط زیست و یادآوری این نکته که ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و بخشی از ذات طبیعت هستیم نه فرمانروای آن به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: معتقد هستیم اگر این بینش در جامعه عمق پیدا کند و همچون نیاکانمان به سازگاری با طبیعت رو بیاوریم و به فکر تغییرات اساسی و تخریب آن نباشیم، بسیاری از مسائل در حوزه کلان و خرد حل خواهد شد و حتی این تغییر بینش بر روی فرهنگ ما نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

دبیر این رویداد فرهنگی، هنری مطرح کرد: سازمان محیط زیست استان همدان سال گذشته جشنواره و نمایشگاه مجازی عکس و فیلم محیط زیست استان را برگزار کرد و امسال نیز پیوند هنر و محیط زیست را در استان با جشنواره و اکسپوی نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ کلید زد.

آقاخانی تصریح کرد: هر اثر این نمایشگاه به مبلغ بسیار مناسب ۲۰۰ هزار تومان به نفع صاحب اثر و هنرمندان حاضر در نمایشگاه به فروش خواهد رسید که می‌تواند انگیزه‌بخش هنرمندان نقاشی بوده و در آشتی همه اقشار مردم با اصالت هنر موثر باشد و به اصلاح ذائقه هنری افراد بیانجامد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد آثار رسیده به جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ به بیش از ۱۸۰ اثر رسیده است، گفت: خوشبختانه از استان‌هایی مانند همدان، خوزستان، تبریز، مرکزی، تهران، فارس، کهکیلویه‌وبویراحمد، یزد، ایلام، لرستان، زنجان و مازندران در این جشنواره شرکت کردند و با پایان داوری توسط اساتید هنر و گرافیک دانشگاه بوعلی‌سینا در آئین اختتامیه به سه اثر برتر جوایز و لوح افتخار اهدا خواهد شد و سایر آثار واجد شرکت در نمایشگاه، در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار