در آخرین روز از دهه پر سعادت امامت و کرامت جشن بزرگ روز عید غدیر خم در میدان مرکزی امام خمینی (ره) شهر همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار گردید که با استقبال پر شور شهروندان همدانی روبرو گردید.
کد خبر: ۹۸۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 30 July 2021
 در آخرین روز از دهه پر سعادت امامت و کرامت جشن بزرگ روز عید غدیر خم در میدان مرکزی امام خمینی (ره) شهر همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و در فضای باز برگزار گردید که با استقبال پر شور شهروندان همدانی روبرو گردید.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان است عنوان کرد: کمتر عیدی را همچون این عید می‌توان یافت که روایات متعددی برای جشن و شادی در آن وجود داشته باشد و لازم است توجه زیادی به موضوع در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

امام جمعه شهر همدان گفت: تبلیغ ولایت امیر المومنین نه تنها در عید غدیر بلکه بایستی در تمامی روز‌های سال مطرح شود تا تمامی جامعه بتوانند به درک بزرگی از این واقعه مهم دست یابند.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک نیز با اشاره به اینکه در سال جاری توجه ویژه‌ای به دهه مهم ولایت و کرامت صورت پذیرفت اظهار کرد: یکی از کار‌های مهم در مدیریت شهری علاوه بر تمامی اقدامات عمرانی که در سطح شهر صورت می‌پذیرد تعظیم به شعائر دینی مخصوصا در مناسبت‌های مهم و مورد سفارش انبیا است.

وی گفت: در اولین روز از دهه ولایت و امامت آیین اهتزاز پرچم "علی، ولی الله" در میدان پژوهش صورت پذیرفت و این پرچم مبارک به مدت ده روز بر فراز شهر همدان به اهتزاز درآمد و هم اکنون نیز مراسم انتهایی این دهه با برگزاری جشنی پر شور در میدان امام خمینی شهر همدان که با همکاری این منطقه و ستاد عید مردمی غدیر می‌باشد  برگزار گردید.

دهبانی صابر گفت: علاوه بر برگزاری جشن‌های یاد شده که باعث شور و نشاط مضاعفی در بین شهروندان گردیده است شهرداری منطقه یک اقدامات متفاوتی را در این دهه صورت داد تا روحیه شادابی و معنویت بیش از پیش و به بهترین شکل ممکن رواج یابد.

مدیر منطقه یک با اشاره به اهمیت فضا سازی شهری عنوان کرد: در سال جاری علاوه بر اینکه بیش از هزار پرچم و ریسه در سطح منطقه یک نصب گردید نصب بنر‌هایی با مضامین القاب حضرت علی (ع) و احادیث پیامبر اکبرم (ص) را از اقداماتی دانست که علاوه بر استقبال هیات‌های مذهبی شهر همدان، شهروندان عزیز همدانی نیز از این اقدام خشنود بودند.

وی گفت: همچنین یک ایستگاه صوتی در میدان پژوهش شهر همدان طی شب‌های عید غدیر آغاز به کار کرد و با پخش مولودی‌های شاد باعث ترویج شادی در این دهه گردید و در روز جاری همزمان با عید پر شکوه غدیر که سفارشات زیادی از سوی ائمه اطهار درباره سنت حسنه اطعام در این روز وجود دارد، بیش از سه هزار پرس غذا تهیه و توزیع گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار