کد خبر: ۹۷۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸ 14 July 2021

شرکت توزیع برق تولید کننده و تصمیم گیرنده در نحوه انتقال برق نیست

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه سهم استان همدان از تولید یک هزار مگاوات برق تولیدی نیروگاه شهید مفتح ۷۳۰ مگا وات است که در روند انتقال برق شرکت توزیع برق تولید کنند و تصمیم گیرنده نیست گفت:صنعت برق از سه  بخش تولید، مدیریت  انتقال و توزیع تشکیل شده که هر کدام مدیران تخصصی مربوط به خود را دارند و نیروگاه همدان با مدیریت تولید برق حرارتی کشور همکاری دارد.

به گزارش تابناک همدان؛ شیرزاد جمشیدی در جمع صمیمی رسانه‌های متحد، با اشاره به دلایل خاموشی‌های اخیر، افزود: با توجه به افزایش ناگهانی دما درکشور و کاهش شدید بارندگی‌ها و کاهش ۴۴ درصدی بارش در استان که منجر به افزایش ۴۰ درصدی مصرف شد که دلیل آن استارت چاه‌های آب کشاورزی که همیشه در اواخر اردیبهشت وارد مدار می‌شدند که امسال در فروردین اتفاق افتاد.
 
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نزدیک به ۲۰۶ در صد افزایش مصرف برق داشته ایم، اظهار داشت: ۱۱ هزار مگاوات تولید برق آبی داریم که با کاهش بارندگی‌ها و کاهش آب پشت سد‌ها نزدیک به ۳۵۰۰ هزارمگا وات الی ۴ هزار مگا وات تولید برق را از دست دادیم و از طرفی هر ساله نیروگاه‌ها از یک ماه به پایان سال تا اواخر خرداد شروع به تعمیرات اساسی می‌کنند که همه این موارد دست به دست هم دادند تا مشکلات به وجود آمده، منجر به قطع شدن برق و خاموشی در سراسر کشور شد.

جمشیدی از مدار خارج شدن برخی نیروگاهها، افزایش ناگهانی دما و کاهش بارندگی را از مهمترین دلایل اختلال در توزیع برق در کل کشور دانست و یاد آور شد: این موضوع با امنیت کشور مستقیما ارتباط دارد و نباید مدیران صنعت برق اجازه می‌دادند این اتفاق بیفتد و خاموشی‌ها را بر اساس پیک مصرف استان‌ها قرار دادند و در دیسپاچینگ ملی، پیک‌ها را محاسبه و بر اساس آن خاموشی را به کشور دادند.

وی در پاسخ به اینکه چرا نیروگاه شهید مفتح با تولید ۱۰۰۰ مگا وات برق، ما در استان همچنان با کمبود برق مواجه هستیم؟ افزود:، چون این میزان تولید در اختیار دیسپاچینگ ملی کشورقرار دارد و به رینگ اصلی شبکه تولید برق کشور وارد شده و بین استان‌ها تقسیم می‌شود و سهم استان همدان ۷۳۰ مگا وات است.

جمشیدی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به خنک‌تر شدن دما و صرفه جویی مردم مصرف پیک روزانه به ۶۹۷ مگا وات و مصرف شبانه به ۷۳۰ مگاوات رسیده است.

مدیر عامل توزیع برق استان همدان، با بیان اینکه ما علیرغم مشکلات موجود در زمان اعمال خاموشی ها، بیمارستانها، پایگاه‌های نظامی و مناطق امنیتی و چاه‌های آب اجازه ندادیم خاموشی داشته باشند، یادآور شد: از سهمیه برقی که در اختیار استان قرار داده شده بود ۱۰۰ مگا وات آن را به این مراکز اختصاص دادیم که امنیت و سلامت مردم حفظ شود و خوشبختانه هیچ گونه خاموشی این مراکز نداشتند.

جمشیدی افزود: تمام تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت توزیع برق همدان این بود که فروپاشی در شبکه توزیع ایجاد نشود و علیرغم همه بی مهری‌های صورت گرفته از سوی مردم بحران پیش آمده را با صبوری مدیریت کردیم وخوشبختانه در حال حاضر هیچ گونه خاموشی نداریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود فرسودگی شبکه توزیع برق استان را ۳۰ الی ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد این فرسودگی‌ها مربوط به جنوب استان است که بر اساس تناسب بودجه‌های اختصاص داده شده اصلاح و بهینه سازی می‌شوند.
 
جمشیدی با اشاره به شکایت‌های واصله از سوی مردم نیز اشاره کرد و افزود:  ۲۸۹مورد شکالیت که موجب ۲۹ میلیون و ۲۹۹ هزار ریال خسارات به مشترکین ثبتشده که در کارگروه‌ها بررسی می‌شود و ما موظف هستیم خسارات ناشی از قطع شدن برق را در صورت تایید کارشناسان پرداخت کنیم.

 وی در خصوص سرقت‌های صورت گرفته در شبکه توزیع نیز خاطر نشان ساخت: قبلا به دلیل استفاده از سیم‌های مسی سرقت انجام می‌شد و که با تدابیری که اندیشیده شد و با جایگزینی ۲۵۰ کیلو متر کابل به جای سیم‌های مسی که کاملا غیر قابل سرقت هستند توانسته ایم میزان زیادی از سرقت‌ها را کاهش دهیم و لازم به ذکر است که ۵۰۰ کیلو متر دیگر در دست کابل گذاری است.

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه به غیر مجاز بودن فعالیت مزارع رمز ارز‌ها اشاره کرد و گفت: تمامی مزارع تولید رمز ارز‌ها غیر قانونی هستند و ۶۳ مزرعه رمز ارز با ۳۹۱ ماینر از ابتدای سال شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و جمع آوری شده اند.
 
شرکت توزیع برق تولید کننده و تصمیم گیرنده در نحوه انتقال برق نیست

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در جهت شناسایی و معرفی کسانی که رمز ارز استخراج می‌کنند با ما همکاری داشته باشند، یاد آور شد: به کسانی که جهت شناسایی این مزارع همکاری دارند مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه داده می‌شود و مطلعین می‌توانند با سامانه ۱۲۱ و یا دفاتر حراست ادارات برق حضوری با حفظ هویت گزارش دهند.

وی خاطر نشان ساخت: از ابتدای سال تاکنون ۴ و نیم میلیارد تومان برای کسانی که رمز ارز تولید می‌کنند جریمه صادر شده است. 

جمشیدی در ادامه با اشاره به میزان برق مصرفی استان، یاد آور شد: از میزان سهم برق استان در حال حاضر ۳۵ درصد مصرف خانگی، ۳۴ الی ۳۵ درصد در بخش کشاورزی و ۲۲ درصد صنایع، و مابقی در معابر و مراکز تجاری مصرف می‌شود که اگر در بخش خانگی مردم ۱۰ درصد صرفه جویی در ساعات پیک مصرف از (ساعت ۱۲ الی ۱۸ بعد از ظهر) داشته باشند مشکلی در زمینه قطعی برق نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵ میلیارد تومان از مشترکین طلب داریم، تصریح کرد: از این میزان ۴۰ میلیارد از ادارات و مابقی را مشترکین خانگی و تجاری، صنایع و کشاورزی به خود اختصاص داده است.

جمشیدی در پایان به مشترکین کم مصرف اشاره کرد و گفت: از ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۹۳ قبض صادر شده در ۸ ماهه گذشته ۱۸۱ هزار و ۴۴۶ قبض مصرف صفر داشته ایم و ۳۴۸ هزار و ۷۲۲ قبض تخفیف صد درصدی داشته اند و همچنین یک میلیون و ۲۲ هزار و ۴۸۸ مشترک الگوی مصرف را رعایت و ۶۲۵ هزارو ۳۴۲ قبض را مشترکین پر مصرف به خود اختصاص داده اند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار