مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در استان همدان رمز ارز مجازی که طبق ضوابط و مقررات مجوز برق خریدداری کرده باشد نداریم لذا فعالیت مزارع استخراج رمز ارز موجود در استان همدان غیر مجاز است.
کد خبر: ۹۷۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 13 July 2021

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در استان همدان رمز ارز مجازی که طبق ضوابط و مقررات مجوز برق خریدداری کرده باشد نداریم لذا فعالیت مزارع استخراج رمز ارز موجود در استان همدان غیر مجاز است.

به گزارش تابناک همدان، شیرزاد جمشیدی  در خصوص کشف مزارع غیر مجاز رمز ارز افزود: از ۱ فروردین سال جاری تا ۲۴ تیر ماه، ۶۳ مزرعه رمز ارز کشف شده اند که ۳۹۱ ماینر در این خصوص ضبط شده است لازم به ذکر است نزدیک یک مگابایت معادل یک میلیون کیلوبایت برق مصرفی این ماینر‌ها بوده است.

جمشیدی در خصوص راه‌های شناسایی این مزارع گفت: افرادی که از کنترل منازل خود استفاده می‌کنند، این میزان مصرف به طور مستمر طبق سیستم جامع چک می‌شود لذا اگر مصرف به طور چشمگیر در چند دوره افزایش یابد خود نشانگر تغذیه ماینر از برق است.
 
 
فعالیت رمز ارز‌ها در استان به صورت قانونی نیست/ پاداش ۲۰ میلیونی برای معرفی کنندگان مزارع استخراج رمز ارز/ در صورت محیا شدم زیر ساخت مجوز استخراج صادر می‌شود
 
پاداش ۲۰ میلیونی برای معرفی کنندگان مزارع استخراج رمز ارز

وی خاطر نشان کرد: در زمینه کشف ماینر‌های غیر مجاز نیازمند همکاری عموم مشترکین هستیم البته برای این منظور پاداشی ۲۰ میلیون تومانی در نیز در نظر گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق همدان خاطر نشان کرد: اسامی که از طریق مشترکین به شرکت توزیع برق اعلام می‌شود کاملا محرمانه می‌مانند در صورت به نتیجه رسیدن گزارش پاداش ارائه می‌شود.

جمشیدی گفت: برای این منظور مشترکین می‌توانند با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند و در صورت مراجعه حضوری تمامی واحد‌های اجرایی در سراسر استان و دفاتر حراست شرکت توزیع آمادگی دریافت اطلاعات و پاسخگوییرا دارند.

وی خاطر نشان کرد: تا تیرماه سال جاری ۴.۵ میلیارد تومان از رمز ارز‌های غیر مجازی که ۳.۵ مگابایت برق مصرف کرده اند هزینه دریافت کرده ایم.
 
 
فعالیت رمز ارز‌ها در استان به صورت قانونی نیست/ پاداش ۲۰ میلیونی برای معرفی کنندگان مزارع استخراج رمز ارز/ در صورت محیا شدم زیر ساخت مجوز استخراج صادر می‌شود
 
در صورت محیا شدم زیر ساخت مجوز استخراج رمز ارز صادر می‌شود

وی گفت: در صورت محیا شدن زیر ساخت‌ها از لحاظ قانونی برای استجراج رمز ارز مجوز صادر می‌شود مشکلی که وجود دارد برای استخراج رمز ارز‌ها از زیر ساخت‌های موجود تغذیه می‌شود و باعث ایجاد اختلال در شبکه می‌شود لازم به ذکر است بخش اعظمی از خاموشی‌ها به دلیل فعالیت ماینر‌ها است. 

جمشیدی در خصوص نحوه فعالیت قانونی مزارع رمز ارز گفت: در صورت دریافت مجوز‌های قانونی از سازمان صمت وورود دستگاه‌های رمز ارز از ظریق گمرک لذا با ارائه این مجوز‌ها به اداره برق، شرایطی رابرای فعالیت اعلام می‌شود که در صورت طی کردن این مراحل به صورت قانونی می‌توانند رمز ارز استخراج کنند بنابراین در حال حاضر مشکل این است که این مزارع استخراج قانونی فعالیت نمی‌کنند.

وی در خصوص مجوز‌هایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر کرده است اشاره کرد: با اینکه صمت برای این امر مجوز صادر کرده است، اما در صورتی این مجوز‌ها دارای ارزش هستند که به دستگاه‌های مسئول ارائه شود و طیق ضوابط از شرکت توزیع برق، برق را خریداری کند با این شرایط افرادی که مجوز دارند تا کنون به شرکت توزیع برق مراجعه نکردند و غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

هزینه برق تولید به واسطه مشترکین با شرکت برق باختر است

مدیر عامل شرکت توزیع برق در خصوص نیروگاه خورشیدی که در استان فعال است گفت: در استان نزدیک به ۶ نیروگاه ۷ مگابایتی خورشیدی وجود دارد که ۴۸ مگابایت ظرفیت تولید دارد.

جمشیدی افزود: ۴ نیروگاه دیزلی نیز وجود دارد که حدود ۱۸.۵ مگابایت برق تولید دارد که در حال حاضر می‌توان گفت سرمایه گذار‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص مشکلی که در این صنعت وجود دارد اشاره کرد: همه روند کاری با شرکت توزیع است، اما زمانی که به شبکه متصل می‌شود از کنترل این سازمان خارج می‌کنند.

جمشیدی تصریح کرد: هزینه تولید برق به واسطه بخش‌های خصوصی توسط توانیر و برق منطقه باختر پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار