کد خبر: ۹۷۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ 03 July 2021
پروژه بزرگ گردشگری بام نهاوند در مساحت ۱۲۰ هکتار با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تابناک همدان، ظهر امروز طرح بزرگ گردشگری بام نهاوند در فضایی به مساحت ۱۲۰ هکتار با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در آئین افتتاح این پروژه گردشگری شهردار نهاوند گفت: طرح گردشگری بام نهاوند یکی از بزرگترین طرح‌های گردشگری است که طی دو سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

محمد حسین‌پور افزود: این طرح در شمال شرق نهاوند درفضایی به مساحت ۱۲۰ هکتار در تپه ابوذر معروف به بام نهاوند طی دو فاز اجرا شده که برای اجرای فاز اول آن نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: این فضا یکی از بهترین فضا‌های گردشگری استان و دارای چشم اندازی کم نظیر و مشرف به شهر نهاوند است که می‌تواند باعث رونق گردشگری برای شهروندان و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شود.

شهردار نهاوند گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای استفاده گردشگران ایجاد سه راه دسترسی به بام نهاوند است که باعث سهولت در سفر به این منطقه شده و چشم اندازی زیبا را به منطقه می‌دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه تا کنون چندین هکتار درخت در بام نهاوند کشت شده لذا نگهداری فضای سبز منطقه یکی از دغدغه‌های ما بوده که در این راستا تامین آب دائمی بام نهاوند با استقرار ایستگاه پمپاز آب در این منطقه انجام گرفته و از این بابت کار زیر بنایی صورت گرفته است.

حسین‌پور به فضا‌های ایجاد شده در این منطقه گردشگری اشاره کرد و افزود: این فضای گردشگری دارای پارکینگ مناسب و بزرگ، آبشار و استخر است که چشم‌انداز زیبایی به آن داده که می‌تواند برای قایقرانی نیز از آن استفاده کرد.

وی گفت: به منظور معرفی برند قالی نهاوند یکی از اقدامات صورت گرفته در این فضا طراحی فرش عشوند در ابعادی بزرگ بر روی سرامیک و نصب آن در روی یکی از تپه‌های منطقه است که نمایی زیبا به بام نهاوند داده و علاوه بر آن این برند معروف را به گردشگران معرفی می‌کند.

شهردار نهاوند با اشاره به افتتاح طرح پیاده راه سعدی است که از سال ۹۸ آغاز شده است گفت: این طرح در مرکز اصلی شهر در خیابانی به همین نام اجرا شد که با اجرای آن معضل ترافیک و همچنین تجمع دستفروشان برطرف خواهد شد.

وی گفت: فاز اول طرح پیاده‌راه سعدی در فضایی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری معادل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شده که فازدوم آن نیز در آینده آغاز خواهد شد.

حسین‌پور در پایان گفت: خوشبختانه با حمایت‌های شورای شهر نهاوند طی دو سال گذشته طرح‌های خوب شهری مانند پروژه چهار باغ، ساماندهی حدود سه کیلومتر از مسیل شهری اجرا شده که زیربنای توسعه شهری و رفاه شهروندان را فراهم کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار