شهردار همدان خبر داد:
در ادامه تخصصی کردن فرهنگسرا‌های شهر همدان، تفاهم نامه راه اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه (پرواز) بین شهردار همدان و مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان به امضا رسید.
کد خبر: ۹۷۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 13 June 2021

 در ادامه تخصصی کردن فرهنگسرا‌های شهر همدان، تفاهم نامه راه اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه (پرواز) بین شهردار همدان و مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان به امضا رسید.

به گزارش تابناک همدان، عباس صوفی شهردار همدان در آیین امضای این تفاهم نامه همکاری، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه ویژه رسانه‌ها و مطبوعات در ارتقای سطح بینش و آگاهی بخشی جامعه بر همگان عیان است که بایستی از این ظرفیت ارزنده در جهت توسعه فرهنگ شهروندی همدان بهره برد.

صوفی:تخصصی کردن فرهنگسرا‌های شهر همدان از اهداف فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری همدان

وی عنوان کرد: فعالیت مدیریت شهری به صورت چند وجهی است و در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته که در این میان حوزه فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است که آموزش‌های شهروندی، برگزاری جشنواره شهروند برگزیده و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ... بخشی از این اقدامات است.

وی تصریح کرد: شهرداری همدان در کنار اجرای وظایف ذاتی نیازمند همراهی، مشارکت و حمایت جدی رسانه‌ها در پیشبرد اهداف و چشم انداز‌های شهری است که در این میان با آغوش باز پذیرای نقد منصفانه و پیشنهادات تخصصی رسانه‌ها در اجرای امور هستیم چرا که اغنای افکار عمومی بر عهده شماست و انتظارات ما از رسانه‌ها در این زمینه بالاست.

شهردار همدان در ادامه این مراسم بر لزوم حمایت‌های مادی و معنوی از رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: راه اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه از انتظارات و توقعات بجای اهالی رسانه در سال‌های اخیر بود که با بررسی و پیگیری‌ها صورت گرفته محل مناسبی در یکی از بهترین نقاط شهر همدان به این منظور اختصاص یافت.

صوفی تاکید کرد: تخصصی کردن فرهنگسرا‌های شهر همدان یکی از اهداف فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری همدان است که در همین راستا راه اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه با رویکرد حمایتی از رسانه‌ها به صورت جدی پیگیری و دنبال شد که خوشبختانه امروز شاهد امضای تفاهم نامه همکاری و بهره‌برداری از این فرهنگسرای تخصصی هستیم.

خوشگفتار: نگاه حمایتی مدیریت شهری از رسانه‌ها بستر توسعه همه جانبه را به همراه دارد

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز در این مراسم بر لزوم همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد و گفت: شهردار همدان از جمله مدیران رسانه‌ای است که خوشبختانه نگاه تعاملی و حمایتی وی از رسانه‌ها ادامه مسیر همکاری‌ها را به مراتب راحت‌تر می‌کند.

محمد رضا خوشگفتار بیان کرد: نگاه حمایتی مدیریت شهری از رسانه‌ها بستر توسعه همه جانبه را به همراه دارد که این موضوع در سال‌های اخیر افزایش یافته که جای تقدیر دارد.

وی افزود: راه اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه یکی از مهمترین درخواست اهالی رسانه همدان در سال‌های اخیر بود که خوشبختانه پس از سال‌ها پیگیری شاهد اختصاص ساختمان ویژه‌ای برای این قشر پرتلاش و کم ادعا در شهر همدان هستیم.

وی بابیان اینکه بهره برداری از این فرهنگسرا به صورت رایگان انجام خواهد شد، افزود: همکاری و مساعدت در راستای راه اندازی و بهره برداری از مجموعه فرهنگسرای هنر و رسانه (پرواز)، فراهم نمودن بستر‌ها و زیرساخت‌های مناسب در راستای ارتباط و همکاری فرهنگی و هنری با هدف انجام فعالیت‌های آموزش شهروندی در حوزه رسانه و هنر در فرهنگسرای هنر و رسانه پیگیری خواهد شد.

خوشگفتار افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش شهروندی در حوزه رسانه، همایش‌های فرهنگی و هنری، نشست‌های خبری و نمایشگاه‌ها مطبوعات و ... از جمله اهداف راه اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه (پرواز) است.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از اواخر سال گذشته رویکرد تخصصی کردن فرهنگسرا‌های شهر را در دستور کار قرار داده است که این موضوع در پیشبرد اهداف و چشم انداز‌های فرهنگی و اجتماعی شهر همدان نتایج مثبتی داشته و رضایتمندی در این حوزه را افزایش داده است.

منبع: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار