مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ازافزایش سرعت قرائت کنتور در کنار بهبود دقت و کاهش خطا‌های انسانی با بهره گیری از نرم افزار جدید قرائت کنتور‌های آب در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ 09 June 2021
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ازافزایش سرعت قرائت کنتور در کنار بهبود دقت و کاهش خطا‌های انسانی با بهره گیری از نرم افزار جدید قرائت کنتور‌های آب در استان خبر داد.

 به گزارش تابناک همدان، سید هادی حسینی بیدار با اشاره به اینکه امروزه نیاز به طراحی سامانه‌هایی به منظورتسهیل فرآیند کنتور خوانی در شرکت‌های آب و فاضلاب و همچنین کاهش خطا‌های انسانی، بیش از پیش احساس می‌شود گفت: درهمین راستا، طراحی سامانه‌ای به منظورتسهیل فرآیند قرائت کنتور همراه با در اختیار قرار دادن ابزار‌های مدیریتی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان همدان قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه نرم افزار و سخت افزار قرائت کنتور پیش از این نیز در شرکت استفاده می‌شد عنوان کرد: سطح امکانات و قابلیت‌های ایجاد شده در این نسخه از نرم افزار با نرم افزار‌های قبل قابل قیاس نبوده و نسخه جدید با قابلیت نصب بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی، شرکت را از خریداری تجهیزات سخت افزاری انحصاری بی نیاز نموده است. 

حسینی بیدار ارسال مختصات قرائت به همراه تصویر کنتور را از قابلیت‌های کلیدی این نرم افزار معرفی نمود و گفت با این قابلیت که با هدف افزایش دقت و پاسخگویی به اعتراض‌هایی که برخی از مشترکین یا دستگاه‌های نظارتی به عدم قرائت کنتور می‌نمایند و به درخواست معاونت خدمات مشترکین ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ثبت و ارجاع مستقیم پیشنهادات و انتقادات مشترکین و بروزآوری مختصات مکانی و مشخصات ملک از دیگر مشخصات این نرم افزار می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین توضیح داد: این نرم افزار علاوه بر دریافت برنامه قرائت در اولین دسترسی به شبکه اینترنت اطلاعات حاصل از کنتور‌های قرائت شده مانند رقم، مختصات، تصویر و سایر مشخصات کنتور را بصورت برخط در سامانه ثبت می‌نماید و مدیران میتواند گزارشی از میزان قرائت‌های انجام شده را بصورت برخط دریافت نماید.

وی در نهایت عنوان کرد: نرم افزار یاد شده به همت دفتر انفورماتیک آبفای استان همدان و بامشارکت همکاران حوزه خدمات مشترکین تولید شده و پیش بینی میشود با نظم بخشیدن به برنامه قرائت کنتور در سال نخست حدود ۱۳ میلیارد ریال و در سال‌های پس از آن ۵۰ درصد صرفه جویی در هزینه‌های شرکت داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار