فرماندار ویژه ملایر از وجود ۲۳۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۲۸ خرداد ماه در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 09 June 2021
فرماندار ویژه ملایر از وجود ۲۳۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۲۸ خرداد ماه در ملایر خبر داد.

به گزارش تابناک همدان،  قدرت اله ولدی در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای این اجازه را به مردم می‌دهد مردم که از دولت آینده، مسئولان و وزرا مطالبه‌گری کنند.

وی تصریح کرد: مردم کشور ما در طول انقلاب اسلامی همواره در همه عرصه‌ها حضور داشته و پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند و امروز نیز به همان پشتوانه قوی نیاز داریم تا بتوانیم دشمنان را به عقب برانیم.

ولدی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد و وضعیت کرونا بیان کرد: فضا با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا متفاوت و ملموس است و در این راستا برای جلوگیری از شیوع کرونا تمام زیرساخت‌های لازم برای حضور حداکثری مردم ملایر در پای صندوق‌های رای مهیا است.

فرماندار ملایر خبر داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان از ۲۱۴ شعبه به ۲۳۰ شعبه افزایش یافت افزود: از این تعداد ۱۵۵ شعبه ثابت و ۷۵ شعبه سیار است و همچنین تعداد صندوق‌های رای از ۲۳۵ به ۲۹۰ صندوق رسید. 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر ۲۳۸ هزار و ۴۷۵ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات داریم، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۳۸ نفر مرد و ۱۱۹ هزار و ۵۳۷ نفر زن هستند. 

 فرماندار ملایر اصافه کرد: همچنین از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۳ نفر رای اولی هستند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان ملایر از مجموع ۱۹۵ کاندیدی که برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر نام نویسی کردند، ۱۷۳ نفر تایید صلاحیت شدند، ۹ گفت: نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۵ نفر از داوطلبین شورای اسلامی شهر تایید نشد. 

ولدی در ادامه گفت: از این تعداد ۱۱۲ نفر در شهرستان ملایر، ۷ نفر در اسلامشهر آق گل، ۱۴ نفر در بخش سامن، ۹ نفر در بخش ازندریان، ۱۴ نفر در بخش زنگنه و ۱۷ نفر در بخش جوکار برای کسب کرسی‌های شورا‌های اسلامی شهر در شهرستان ملایر و ۵ شهر تابعه با هم رقابت خواهند داشت.

وی اعلام کرد: در روستا‌های با جمعیت بیش از یکصد نفر یا دارای ۲۰ خانوار انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها برگزار می‌شود و از ۹۵۹ کاندیدایی که برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها نام نویسی کردند، ۲۷ نفر انصراف دادند، صلاحیت ۳۲ نفر احراز نشد.

فرماندار ملایر اظهار داشت:در حال حاضر ۹۰۰ کاندیدا برای کسب کرسی‌های شورای اسلامی ۱۶۹ روستا در ۴ بخش مرکزی، زند، جوکار و سامن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در برگزاری انتخابات دخیل هستند بیان کرد: این افراد شامل عوامل اجرایی، ناظران بهداشت، ماموران تامین امنیت، بازرسان انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و نیرو‌های خدماتی و. هستند.

وی اضافه گفت: تعداد ۲ هزار نفر نیز بطور غیر مستقیم مسئولیت پشتیبانی از این افراد را به عهده دارند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه امسال بر خلاف سال‌های گذشته رای گیری در شعب اخذ رای از ساعت ۷ صبح آغاز شده و پیش بینی می‌شود با صلاح دید وزارت کشور، تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد ماه ادامه داشته باشد بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع و کمک رسانه‌ها در حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات مهم است.

وی بیان کرد: تاکنون دو نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مجوز فرمانداری ملایر در سطح شهرستان شروع به کار کردند و بر اساس قانون کاندیدا‌های ریاست جمهوری می‌توانند یک ستاد مرکزی و هر تعداد ستاد فرعی که نیاز دارند، در سطح شهر داشته باشند.

ولدی درادامه این خبر گفت: ایجاد ستاد در رینگ مرکزی شهر هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شورای اسلامی شهر ممنوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری هر گونه تجمعات و مناظرات در فضای سربسته توسط ستاد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای شهر ممنوع است تصریح کرد: کاندیدا‌ها می‌توانند در فضای باز استادیوم‌های ورزشی و یا مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به مدت حداکثر ۲ ساعت برنامه داشته باشند.

فرماندار ملایر اظهار کرد: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان ملایر از نظر بیماری کرونا، این تجمعات باید با حضور حداکثر ۲۰ نفر برگزار شود و استفاده از بلندگو و یا راه اندازی کارناوال در سطح شهر ممنوع است.

وی با بیان اینکه تبلیغات مشترک و ایجاد ستاد‌های انتخاباتی کمتر علاوه بر کم شدن هزینه داوطلبان، جلوگیری از تجمعات و فضای بهتری را برای شهر به همراه دارد افزود: با توجه به وجود دو منطقه شهرداری در شهرستان ملایر، هر داوطلب می‌تواند ۲ ستاد برپا کند.

 فرماندار ویژه ملایر مطرح کرد: با ابتکاری که در دوره گذشته انتخابات در تبلیغات انتخاباتی داشتیم، در این دوره نیز ۴۵ نقطه با همکاری شهرداری ملایر برای تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر در سطح شهر تعیین شده که خارج از رینگ مرکزی شهر است.

وی تاکید کرد: نظارت کامل روی فعالیت ستاد‌های انتخاباتی در سطح شهرستان داریم و با هرگونه تخلف انتخاباتی طبق قانون برخورد می‌شود و تا کنون نیز تخلفی خارج از ضابطه نبوده است. 

ولدی از کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی خواست تا نسبت به آنچه که می‌توانند آن را عملی کرده وعده‌های انتخاباتی خود را داشته و خارج از حوزه کاری خود به مدم وعده‌های را که قابل عملی شدن نیست ندهند.

فرماندار ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با وجود شیوع ویروس کرونا، تمامی پروتکل‌ها و اصول بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای رعایت شده است و مردم با خیالی آسوده در پای صندوق‌های رای داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار