استاندار:
استاندار همدان با اشاره به پیشرفت‌های استان در زمینه سدسازی، احداث نیروگاه، تقویت شبکه‌های آبرسانی و توسعه تاسیسات آبی گفت: رشد همدان در اجرای طرح‌های برق آبی بی‌سابقه است.
کد خبر: ۹۶۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 06 June 2021
سیدسعید شاهرخی اظهار داشت: استان همدان در توسعه زیرساخت‌های آب و برق پیشرفت‌های کم نظیری در قیاس با سایر نقاط کشور داشته که در سالیان گذشته بی سابقه بوده است. 

به گزارش تابناک همدان، وی افزود: سدسازی، توسعه نیروگاه ها، تقویت شبکه‌های توزیع و تاسیسات آبرسانی از مهمترین سرفصل‌های خدمات ارائه شده در این استان است. 

استاندار همدان با اشاره به توسعه نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح گفت: دومین برج این نیروگاه با تکنولوژی‌های نوین احداث می‌شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و بدعهدی تیم سازنده ژاپنی، مهندسان ایرانی ادامه طراحی و ساخت این برج را به عهده گرفتند که بسیار غرورآفرین است. 

او تصریح کرد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر نیز نقش ارزنده‌ای در تامین برق استان دارد که این پروژه نیز با پیشرفت خوبی در حال اجراست.

استاندار همدان با بیان اینکه چند سد بزرگ سال‌های اخیر در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیده است افزود: تعدادی سد در حال ساخت و ساز داریم که بی تردید در ذخیره و مدیریت منابع آبی استان تاثیر شگرفی خواهند داشت.

شاهرخی به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی استان در قیاس با سال قبل گفت: در چنین شرایطی اهمیت حفظ و حراست از منابع آبی و استفاده بهینه از انرژی برق صدچندان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فوق العاده‌ای قرار گرفته ایم از مردم خواست با همکاری و مشارکت بیشتر مسئولان را برای مدیریت بهتر یاری کنند. 

استاندار همدان رسانه‌ها را به فرهنگ سازی و تولید محتوا با موضوع مصرف صحیح و همراهی با مدیران استان توصیه کرد و خواهان اطلاع رسانی دستاورد‌های دولت در صنعت آب و برق شد. 

به گفته او پویایی نه تنها در زمینه طرح‌های برق آبی بلکه در بخش ریلی و حمل و نقل جاده‌ای نیز موج می‌زند و باید به شیوه درست این زیرساخت‌ها تکمیل و نگهداری شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار