کد خبر: ۹۶۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 05 June 2021
انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود امروزه به عنوان مهمترین نماد مردم سالاری شمرده می‌شود، این پدیده مهم در کشور‌های مختلف در قالب‌های گوناگون و با اهداف متعددی برگزار می‌شود. 

در جمهوری اسلامی ایران نیز مردم با حضور در پای صندوق‌های رای رئیس قوه مجریه، اعضای قوه مقننه، اعضای مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا را انتخاب می‌کنند. 

مردم با مشارکت در انتخابات برای تقویت ارکان نظام اسلامی و مردم سالاری دینی و همچنین اعضای شورای شهر افراد مورد نظر را انتخاب و راهی شورای شهر و روستا می‌کنند که توسعه و آبادانی شهر و روستا را رقم بزنند.
 
بر این اساس در ضرورت اصل وجود انتخابات و کارکرد‌های مثبت و مفید آن در وضعیت کنونی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و همگان به اهمیت مشارکت در انتخابات واقف هستند. 

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مظهر مردم سالاری دینی بوده و مردم با شرکت در انتخابات از کارکرد‌های دموکراتیک نظام به نحو احسن بهره می‌برند. 

با گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی شاهد هستیم که همواره مردم با شور و اشتیاق و البته با دقت پای صندوق‌های رای حاضر شده و نمایندگان خود را برای عضویت در شورای اسلامی انتخاب کردند. 

۲۸ خرداد یکبار دیگر آحاد مردم با حضور خود پای صندوق‌های رای همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اعضای ششمین دوره شورا‌های اسلامی را نیز انتخاب خواهند کرد.
 
سعید افقی کارشناس مسائل سیاسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار