توسط خانه جوان همدان صورت گرفت.
مرداد ماه سال گذشته بود که فاز جدید خانه جوان همدان افتتاح شد و این مجموعه توانست با همکاری جوانان نخبه و مستعد بیش از ۳۰۰ برنامه ویژه جوانان در حوزه‌های مختلف را اجرا و عملیاتی نماید.
کد خبر: ۹۶۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 06 May 2021
 مجموعه جدید، فعالیت خود را با تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله سلامت، اوقات فراغت، نسل نو (نوجوانان)، حقوقی، فناوری اطلاعات، آموزش، تولید محتوا، صدا، تصویر، کارآفرینی، ورزش و فرهنگ، آغاز کرد.

به گزارش تابناک همدان، خانه امید جوانان همدان در طول کمتر از یک سال فعالیت خود در فاز جدید علوه تربیت اجتماعی به جوانان در کمیته‌های مختلف، توانست تعداد زیادی از آن‌ها را نیز به بازار کار معرفی کند.

مدیر خانه جوان استان همدان با بیان اینکه مجموعه خانه جوان همدان با شعار "جوان را جوانی لازم است" آغاز به کار کرده بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ با تلاش و پیگیری‌های متمادی درصدد دستیابی به مکانی در دسترس‌تر برای فعالیت بهتر جوانان بودیم که با رویکرد مثبت اداره کل ورزش و جوانان استان، ساختمان اسبق معاونت امور جوانان در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

امیر غلامی پارسا با اشاره به افتتاح فاز جدید این مجموعه در مرداد ماه سال گذشته گفت: با توجه به عمر کوتاه این مجموعه موفق شدیم با مشارکت و همکاری جوانان نخبه و مستعد بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در قالب ۳۰ برنامه کلان ویژه جوانان در حوزه‌های مختلف را اجرا و عملی کنیم.

غلامی پارسا با بیان اینکه با مشارکت و همدلی جوانان، این مجموعه تبدیل به خانه امید جوانان همدان شد، اظهار کرد: در طول غریب به یک سالی که از عمر این مجموعه می‌گذرد با بهره گیری از جوانان نخبه و توانمند گامی بلند در راستای آموزش جوانان در کمیته‌های مختلف برداشتیم.

وی با اشاره به شعار این مجموعه مبنی بر "جوان را جوانی لازم است"، عنوان کرد: در این یک سال تلاش کردیم ضمن بهره‌مندی و آموزش به جوانان مستعد فضای شاد و مفرحی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

مدیر خانه جوان همدان با اشاره به فعالیت کمیته آموزشی، افزود: برگزاری ۴۵۲ ساعت کلاس آموزشی در ۱۸ حوزه شامل کلاس‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، تئاتر، زبان و بورس، عکاسی، فن بیان، طراحی سایت و ... با ظرفیت‌های مختلف آموزشی تصویری، مجازی و حضوری تنها بخشی از فعالیت این کمیته در طول عمر یک ساله خود است.

غلامی پارسا در ادامه گفت: با امضای تفاهم نامه با دانشگاه بوعلی سینا و یک شرکت دانش بنیان، پروژه تحقیقاتی توسط جوانان نخبه و توانمند انجام و این امر منجر به معافیت سربازی ۱۴ جوان نخبه در همدان شد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۲۸ مدیر دولتی از خانه جوان همدان بازید کردند، اظهار می‌کند: طی این بازدیدها، فرماندار و شهردار همدان خواستار مشاوره از جوانان این مجموعه بودند که خوشبختانه تیم مشاوران جوان فرماندار و شهردار همدان در این مدت شکل گرفت.

مدیر خانه جوان با بیان اینکه کمیته اوقات فراغت و سرگرمی نیز با هدف فراهم آوردن محیطی امن و صمیمانه با امکانات رفاهی و ظرفیت‌هایی برای برگزاری مسابقات، رویداد‌ها و تفریحات سالم با حداقل هزینه تشکیل شده است، افزود: در این راستا با برگزاری ۲۲ برنامه اوقات فراغت و اردو‌های استانی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی سعی کردیم، اوقات شاد و خوبی را برای نوجوانان و جوانان این استان فراهم کنیم.

غلامی پارسا ادامه داد: تعداد ۲۷ ویژه برنامه مناسبتی در مجموعه خانه جوان برگزار شده است که از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تا هنری و اجتماعی از جمله این مناسبت‌ها بوده که با کمک خود جوانان جامه عمل پوشانیده است.

وی بیان کرد: کمیته رفاهیات نیز برای دریافت بیمه حوادث انفرادی و گروهی اقدام کرده است، به طوریکه تلاش شده با رایزنی با بیمه تأمین اجتماعی از تخفیفات این بیمه برای جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: در قرارداد با برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها مانند سینما، سالن‌های ورزشی، استخر و ... برای اعضای مجموعه خانه جوان توانستیم تخفیفات در هزینه‌های اوقات فراغت جوانان فراهم آوریم.

 وی عنوان کرد: همچنین با فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی شهر از جمله تله کابین، غار علیصدر، شهربازی رنگین کمان، مجموعه پادرا و ۳۴ فروشگاه تجاری جهت استفاده برای جوانان قرارداد منعقد کردیم.

غلامی پارسا که خود ۱۵ سال است در حوزه سازمان‌های مردم نهاد و فعالیت مدنی سابقه دارد با بیان اینکه این مجموعه تاکنون تعامل خوبی با سمن‌های استان داشته است، تصریح کرد: در مجموع سمن‌های استان ۱۸۴ ساعت از مجموعه و امکانات خانه جوان همدان بهره‌مند شدند تا دیگر مشکلی برای مکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین محلی برای برگزاری جلسات خود نداشته باشند.

مدیر خانه جوان همدان با اشاره به فعالیت کمیته حقوقی وانعقاد تواهم نامه این مجموعه با دادسرای انقلاب اسلامی با هدف تشکیل اتاق امن دادگستری برای جوانان ۱۸ تا ۲۶ سال که جهت مشاوره و تخفیف‌های محکومیت تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: کمیته حقوقی مجموعه پیگیر آزادی زندانیان غیر عمد نیز بوده که با انجام مراحل اداری توانسته ۷۰ زندانی جرایم غیر را از زندان آزاد کند.

وی در ادامه با اشاره به کمیته‌های صدا و تصویر، گفت: با توجه به ظرفیت بالای استدیوی تصویر، این کمیته اقدام به تولید محتوای تلویزیونی کرده است؛ هم‌چنین با همکاری این کمیته و در آتلیه عکاسی این مجموعه، ۱۳۰ جوان همراه با خانواده خود در طرح عکس رایگان جوانی شرکت کردند و در مجموع بیش از ۷۰۰ جوان از امکانات استدیوی تصویر این مجموعه بهره‌مند شدند.

 غلامی پارسا با بیان اینکه رسالت اصلی کمیته صدا فعالیت گویندگی در رادیو جوان استان است، بیان کرد: در این راستا کمیته صدا مبادرت به آموزش و استعدادیابی از ۷۰ جوان علاقمند به گویندگی کرده است.

مدیر خانه جوان همدان ادامه داد: ۱۸۷ جلسه مشاوره رایگان در خانه جوان طی این مدت انجام شده است که سعی شده جوانانی و زوج‌های جوانی که از پس هزینه‌های مشاوره بر نمی‌آیند و مشکلات اساسی دارند را شناسایی و به مشاوران مجموعه معرفی نماییم.

غلامی پارسا با بیان اینکه کتابخانه این مجموعه با مخزنی دارای ۳ هزار جلد کتاب است، افزود: در حال به روزرسانی و دیجیتال شدن سیستم کتابخانه هستیم و هم چنین مبادرت به فروش با تخفیف کتاب‌ها کرده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا، این مجموعه اقدام به تهیه کلیپ‌های آموزشی در خصوص کرونا کرده است که علاوه بر ۹ کلیپ آموزشی ویژه جوانان، با تفاهمنامه با ستاد کرونای استان تعداد ۵ کلیپ هم برای آن مجموعه تهیه شد. 

غلامی پارسا با اشاره به تولید و ساخت چهار فیلم کوتاه و یک فیلم نیمه بلند و شروع پیش تولید دو فیلم نیمه بلند جهت ساخت در سال ۱۴۰۰، گفت: با همکاری کمیته فرهنگی، تولید و ساخت مجموعه مستند "مکتب سلیمانی" با محوریت پشت صحنه‌هایی از سفر وی به همدان در این مدت انجام شده است.

مدیر خانه جوان استان همدان با اشاره تشکیل گروه اطلاع رسانی در اپلیکیشن شاد همدان گفت: با همکاری کمیته نسل نو، بیش از ۱۰ هزار نفر دانش‎آموز جهت آگاهی و اطلاع از اقدامات و خدمات این کمیته در این گروه عضو شدند.

غلامی پارسا افزود: در این مدت افتخار حضور در چندین نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان جهت معرفی بیشتر خانه جوان و استعدادیابی از جوانان مستعد و علاقمند را داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل کمیته ورزش استعدادیابی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی است، تصریح کرد: با همکاری کمیته ورزشی هشت مورد مسابقات ورزشی و فکری به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌ها در این مدت برگزار شده است و به بدنبال اخذ مجوز باشگاه ورزشی با عنوان "جوان باور" نیز هستیم تا علاوه بر استعداد یابی بتوانیم از آن‌ها برای مسابقات رسمی نیز استفاده نماییم.

غلامی پارسا با اشاره به اجرای طرح ازدواج آسان در خانه جوان، گفت: طرح ازدواج آسان در این مجموعه با کمک خیرین کلید خورده و قرارداد تخفیفات استفاده از فروشگاه‌ها و تالار‌ها برای زوج‌های جوان و همچنین انجام عقد رایگان در نظر گرفته شده است.

مدیر خانه جوان استان همدان گفت: همچنین در این مجموعه خدماتی با هدف یاری جوانان در زمینه مشاوره ازدواج و خانواده، عقد و آتلیه عکاسی رایگان ارائه می‌شود.

وی یادآور شود: در مجموع ۲۱ کارگاه در قالب هفت موضوع از جمله ازدواج، اعتیاد و کارآفرینی در خانه جوان همدان برگزار شده است.

مدیر خانه جوان همدان با اشاره به عضویت بیش از سه هزار جوان و استفاده بیشتر از یک هزار ۵۰۰ نفر از آنان از خدمات مجموعه، مطرح کرد: در این مدت بیش از ۴۲ جلسه اتاق فکر تخصصی در کمیته‌های ۱۴گانه در این مجموعه برگزار شده است.

غلامی پارسا با اشاره به معرفی مشاهیر تاریخ معاصر همدان و کشور به جوانان به صورت نمایشگاهی و مجازی، افزود: در این مدت موفق به بهره داری از کافه فکر کرده ویژه جوانان نیز با ارائه تخفیفات در مجموعه شده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار