مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در سفر به شهرستان کبودرآهنگ از تشکیل قرارگاه نهضت اجتماعی بانوان در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 04 May 2021
در سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین نظیری به شهرستان کبودرآهنگ نشستی با بانوان فعال فرهنگی شهرستان صورت گرفت.

به گزارش تابناک همدان، در ابتدای این نشست بانوان فعال فرهنگی با ارائه گزارش مبسوط از فعالیت‌های انجام گرفته در سطح شهرستان، به مشکلات و موانع موجود در انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان پرداختند و به ظرفیت‌های موجود در شهرستان هم اشاره‌ای نمودند. 


در ادامه حجت الاسلام نظیری اشاره کرد: یکی از وظایف اصلی بانوان فعال فرهنگی را توجه و باور داشتن به نقش راهبردی  در جامعه دانست که اولین مسئله و پیش فرض انجام فعالیت‌های دینی همین مسئله خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد:  همه ما مامور به انجام تکلیف بوده و شناسایی فعالیت‌های اهم و اولویت بندی آن‌ها باید مد نظر بوده و به آن دقت شود.

حجت الاسلام نظیری افزود: ایجاد حلقه‌های میانی و دوری از انجام فعالیت‌های صرفا فردی و تک بعدی یکی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار قرار گرفته شود که این مشکل با ارتباط گیری مناسب بانوان با یکدیگر و انجام فعالیت‌های جمعی و منسجم حل شدنی است و اداره کل تبلیغات اسلامی همدان هم در راستای همین نکته در صدد تشکیل قرارگاه نهضت اجتماعی بانوان در استان و تشکیل کمیته‌های مرتبط در شهرستان‌ها میباشد.

اولویت سازمان تبلیغات حمایت از فعالین عرصه کودک و نوجوان 

 در ادامه نشستی با فعالان عرصه کودک و نوجوان شهرستان کبودرآهنگ، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش، مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان و رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان صورت گرفت، که به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های موجودِ مرتبط با کودک و نوجوان در سطح شهرستان کبودرآهنگ اشاره شد.

حجت الاسلام نظیری اشاره کرد: حمایت از این نوع فعالیت‌ها  وظیفه اصلی و از اولویت‌های کاری سازمان است. 

وی فعالیت در عرصه کودک و نوجوان را امری مهم برشمرد و افزود: در وهله اول فعالیت دراین زمینه سهل و آسان می‌باشد، اما بعد از ورود به این عرصه و مواجه شدن با ویژگی‌های اجرا و تولید محتوا، مبلغان به این نتیجه خواهند رسید که این کار چنان که اول فکر می‌کردند آسان نبوده و نیازمند یادگیری فنون و مهارت‌های خاص خود‌ می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظیری اظهار داشت: برای موفقیت در این نوع فعالیت‌ها نیازمند دسترسی سریع به بانک اطلاعاتی در حوزه تربیت دینی قشر کودک و نوجوان می‌باشیم.

وی تشکیل کار گروه تخصصی کودک و نوجوان را یکی از ضروریات دانسته و گفت: استعداد‌های مختلفی در کودک و نوجوان ایرانی وجود دارد که وظیفه فعالان این عرصه و نهاد‌های مرتبط شکوفایی این استعداد‌ها است که با انجام کار‌های تخصصی و حرفه ای، شناسایی ظرفیت‌ها و مستند سازی فعالیت‌ها این امر امکان پذیر است.

شناسایی  نخبگان در سطح استان و شهرستان و ارتباط مستمر با آنها  یکی از ضروریات است

 حجت الاسلام نظیری با اشاره به اهمیت جایگاه نخبگان فرهنگی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، گفت:  شناسایی  نخبگان در سطح استان و شهرستان و ارتباط مستمر با آنها  یکی از ضروریات است که این امر با توجه به نقش بی بدیل این افراد در برنامه‌های مختلف به خوبی مشخص می شود.

وی ادامه تصریح کرد: تلاش نخبگان فرهنگی در مردمی کردن کار‌ها و احصاء ظرفیت‌های مردمی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی مورد انتظار است که تحقق این امر با برنامه ریزی مدون توسط آنان  امکان پذیر خواهد بود.

در این نشست نخبگان فعال فرهنگی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت ها‌ی گسترده فرهنگی و مذهبی پرداختند و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های گسترده فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان کبودرآهنگ پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار