اداره امور شعب قرض الحسنه مهر ایران استان همدان ۲۶۳ میلیون تومان تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی همدان اهدا کرد.
کد خبر: ۹۶۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 02 May 2021
اداره امور شعب قرض الحسنه مهر ایران استان همدان ۲۶۳ میلیون تومان تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی همدان اهدا کرد.

به گزارش تابناک همدان، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این آیین گفت: این استان حدود ۱۶ ماه گذشته چهار پیک را پشت سر گذاشت که در پیک نخست آمار بستری‌ها به ۴۰۰ نفر و فوتی‌ها میانگین به سه نفر در روز رسید.

دکتر رشید حیدری مقدم افزود: همچنین این آمار در پیک دوم به ۶۵۰ بستری و روزانه ۶ تا هشت فوتی، موج سوم یک هزار و ۲۵۰ بستری و ۱۳ تا ۱۵ فوتی در روز و در موج چهارم به یک هزار و ۷۰۰ بیمار بستری رسید. 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان برای عبور از موج چهارم اقدام به افزایش مراکز ۱۶ ساعته برای شناسایی بیماران کرونایی و افزایش ساعت کار ۲۰۰ مرکز بهداشتی در این استان کرد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: همچنین در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همدان سه دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌های این استان اختصاص یافت.

حیدری مقدم، خرید ۲۴۰ کپسول ۴۰ تا ۵۰ لیتری و خرید یک هزار دستگاه کپسول از شرکت فعال در منطقه آبشینه شهرستان همدان به منظور استفاده در شرایط اضطرار را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته برشمرد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تاکنون اجازه نداده نشده که بیماری بدون تخت باقی بماند بلکه تمامی بیماران در بیمارستان‌های این استان پذیرش شدند.

رییس اداره امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان همدان نیز گفت: با توجه به شرایط دشوار ایجاد شده در کشور و استان به ویژه برای کادر بهداشت و سلامت، این بانک در راستای رسالت اجتماعی، کمک به حوزه سلامت را در اولویت قرار داد.

مرتضی بهاروند افزود: در این راستا نشستی در تهران با حضور معاون وزیر بهداشت و مدیران بانک قرض الحسنه مهر ایران در تهران برگزار و مقرر شد ۱۳ میلیارد تومان بودجه از محل وجه التزام بانک برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه کرونا اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری جلسه‌های مستمر و نیازسنجی، اقلام مورد نیاز کادر بهداشت و درمان، تجهیزاتی خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گرفت.

۱۱۷ دستگاه پالس اکسی متر، ۱۱۷ دستگاه ترمومتر دیجیتال، ۲۲ کپسول اکسیژن، ۲۳ عدد ضدعفونی کننده و ۲۳ دستگاه مانومتر ترالی حمل کپسول در مجموع به ارزش ۲۶۳ میلیون تومان از سوی اداره امور شعب قرض الحسنه مهر ایران به دانشگاه علوم پزشکی همدان اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار