استاندار:
استاندار همدان گفت: طرح‌های بزرگی در بخش بهداشت و درمان استان در حال اجراست که با تکمیل آنها، همدان به یک قطب قوی در ارائه خدمات سلامت محور تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 02 May 2021
«سیدسعید شاهرخی» در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتوپاستور - انستیتو فینلای کوبا) در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در همدان به تازگی آغاز شده و ۲۰ هکتار زمین نیز برای ساخت این مجموعه بزرگ بهداشتی اختصاص یافته است.

به گزارش تابناک همدان، وی با اشاره به اینکه فرزندان ایران در همه عرصه‌های علمی به ویژه علوم هسته‌ای و نوین جزو برترین و توانمندترین‌های دنیا هستند، افزود: در ماه‌های گذشته فرزندان ایران اسلامی تلاش زیادی برای تولید واکسن کردند تا در بین دیگر کشور‌های پیشرفته در عرصه تولید واکسن نیز همانند سایر عرصه‌ها جزو کشور‌های پیشتاز و سرآمد جهان باشیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه نگاه ملت ایران به دانشمندان متخصص داخلی است، اظهار داشت: همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا انتخاب شده و مردم استان با مشارکت فعال در این طرح، نقش خود در زمینه موفقیت دانشمندان داخلی و همچنین حفظ و تامین بهداشت جامعه را به خوبی ایفا می‌کنند.

به گفته وی، ویروس کرونا تمام دنیا را فراگرفته است و البته کادر بهداشت و درمان ایران در این آزمون بزرگ، پیروز و سربلند شدند و در این بین استان همدان پیک بزرگ شیوع کرونا را با ایثار و جانفشانی کادر بهداشت و درمان با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نماینده عالی دولت در استان همدان اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان هم اینک خود را با هر شرایطی برای مقابله با ویروس تطبیق داده تا کمترین خسارت و آسیب به مردم برسد.

شاهرخی اظهار داشت: برای رویارویی با ویروس کرونا و کاهش آمار ورودی بیمارستان‌ها همه توان استان را بسیج کرده ایم، همچنین شیوه نامه‌های بهداشتی به بهترین نحو در استان اجرا می‌شود.

طبق این گزارش ، مرحله سوم تزریق واکسن ایرانی کرونا به افراد داوطلب از امروز (شنبه ۱۱ اردیبهشت) با حضور استاندار، رییس انستیتو پاستور ایران و جمعی از مسئولان در مرکز بهداشت استان همدان آغاز شد.

قرار است این واکسن به صورت داوطلبانه برای سه هزار فرد بین ۱۸ تا ۸۰ سال در استان همدان تزریق شود که افراد با ثبت نام در سامانه مشخص برای مشارکت دراین طرح متقاضی می‌شوند.

تاکنون ۱۶ هزار دور واکسن در استان همدان تزریق شده است.
 
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار