رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان گفت: حقوق ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومانی که برای کارگران مصوب شده، کفاف یک زندگی حداقلی را نمی‌دهد و اجاره‌بهای خانه آن میزان کم را هم می‌بلعد.
کد خبر: ۹۶۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 01 May 2021
سعید کوچعلی اظهار کرد: سالی که مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است نشان از شأن والای کارگر، اهمیت کار و تلاش و جایگاه رفیع و تاثیرگذار این قشر دارد.

به گزارش تابناک همدان، وی با بیان اینکه کارگران در عرصه‌های مختلف کار و سازندگی، افتخارات بزرگ و ارزشمندی را به منصه ظهور رسانده‌اند افزود: کارگران متعهد با تلاش شبانه‌روزی به عنوان عامل اصلی به نتیجه رسیدن این شعار ملی، مسیر تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر کشور را هموار کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان خاطرنشان کرد: کارگران همیشه و به خصوص در این سال‌ها با منطق خود را در میدان عمل به اثبات رساندند و در همه سنگر‌ها خوش درخشیدند در حالی که با بعضی بی‌مهری‌ها هم مدارا کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بوسه بر دستان کارگر، کمترین نشانه قدردانی است که بر دستان پرمهرشان می‌نشانیم یادآور شد: این دست‌های زحمتکش نان‌آور و مهربان، حکایت از سختی‌ها و رنج‌هایی دارد که برایمان حلاوت تلاش و سازندگی را به ارمغان دارد.

کوچعلی با بیان اینکه امروز چشم‌های کارگران هزاران حرف نگفته را در خویش نهان دارد متذکر شد: حماسه عزم آنها، چون مجاهدان در راه خدا، همان قدر پرارزش، گران بها و سازنده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مشکلاتی که این سال‌ها به ویژه در هشت سال گذشته در کشور ریشه دوانده و این خانواده بزرگ را مورد آسیب قرار داده یاد کرد و گفت: سال گذشته سالی سرشار از مشکلات اعم از درگیری و همه‌گیری کرونا بود، از طرفی با بیماری و از طرف دیگر با بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی مدیرانی که با کار و تلاش بیگانه بودند، مواجه بودیم.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، معیشتی موجود امیدی برای کارگر باقی نگذاشته که به زندگی فکر کنند که بهتر از شرایط فعلی باشد.

تورم، استخوان‌های کارگران را خرد کرد

وی با بیان اینکه تورم افسارگسیخته هر روز بیشتر از گذشته باعث خرد شدن استخوان‌های کارگران می‌شود اضافه کرد: متاسفانه بعضی از دست‌اندرکاران از سر شکم سیری نمی‌دانند شرمندگی در برابر خانواده یعنی چه؟ نمی‌دانند گرسنگی چیست؟ و نمی‌دانند وقتی فرزندان حتی نیاز‌های اولیه خود را طلب کنند یعنی چه؟

کوچعلی در ادامه یادآور شد: حتی برخی از مسوولان نمی‌توانند درک کنند تا دیر وقت در خیابان ماندن به این امید که پایان شب به منزل بروند تا اهل منزل در خواب باشند و شرمندگی پدر را نبینند یعنی چه؟

وی با بیان اینکه سال گذشته سال دردناکی بود به طوری که تورم و گرانی افسارگسیخته در همه زمینه‌ها مخصوصا ۳۳ قلم کالای اساسی و مسکن به طور متوسط بیش از ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشت گفت: از سوی دیگر وضعیت کرونا باعث شد بسیاری از کارگران دچار محدودیت و بیکاری شوند.

بیش از دوسوم حقوق حداقلی کارگران صرف اجاره بها می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان تاکید کرد: در ابتدای سال گذشته با مصوبه‌ای که توسط شورای عالی کار صورت گرفت داغ کارگران را تازه و زندگی آن‌ها را دچار چالش و مشقت بیشتری کرد، مگر می‌شود با حقوق ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که عملاً بیش از دوسوم آن صرف اجاره‌بها می‌شود زندگی کرد.

وی با بیان اینکه مابقی حقوق فقط مجال زنده ماندن این قشر را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری کارگران را بازوان توانمند این ملت و مملکت خطاب و کار برای توسعه کشور را عبادت بیان کردند.

کوچعلی عنوان کرد: نیمی از جمعیت کشور یعنی ۴۵ میلیون نفر جامعه هدف کارگری هستند بدان معنا که نیمی از جمعیت کشور زیر خط فقر به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه اگر در سال جاری نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها هم کنترل شود حقوق ۵ میلیون تومان هم کفاف نمی‌دهد و قطعا پاسخگوی یک زندگی حداقلی نخواهد بود متذکر شد: در صورتی که افزایش حقوق اعمال شده در سال جاری همان ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان تصریح کرد: تشکل‌های کارگری به عنوان یکی از سه ضلع کارگری، کارفرمایی و دولت همیشه یار و یاور تولید و خدمات بوده‌اند، لذا هشدار می‌دهیم اگر حمایت‌ها در مانند سال گذشته باشد شاهد بروز مشکلات برای کارگران خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: کارگران در همه عرصه‌ها همانند هشت سا‌ل دفاع مقدس و همینطور جنگ ناجوانمردانه اقتصادی علیه استکبار در درون کشور چه تاکتیکی و چه عملیاتی و اقتصادی خوش درخشیدند و باید قدردان آن‌ها بود.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار