مرحله سوم تزریق واکسن ایرانی کرونا به افراد داوطلب از امروز /شنبه/ ۱۱ اردیبهشت با حضور استاندار همدان، رییس انستیتو پاستور ایران و جمعی از مسئولان در مرکز بهداشت استان همدان آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 01 May 2021
مرحله سوم تزریق واکسن ایرانی کرونا به افراد داوطلب از امروز /شنبه/ ۱۱ اردیبهشت با حضور استاندار همدان، رییس انستیتو پاستور ایران و جمعی از مسئولان در مرکز بهداشت استان همدان آغاز شد.

به گزارش تابناک همدان، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این آیین با بیان اینکه امروز اتفاق خوبی را در کنار حوادث کرونا تجربه می‌کنیم ابراز امیدواری کرد: مرحله سوم تزریق واکسن ایرانی کرونا که با تلاش انستیتو فینلای کشور کوبا و انستیتو پاستور ایران انجام شده اتفاق شاخص در کشور رقم بزند.

دکتر رشید حیدری مقدم با ابراز امیدواری برای آغاز طرح واکسیناسیون ملی در آینده‌ای نزدیک اضافه کرد: مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا قرار بود در پنج شهر کشور اجرا شود که به هشت شهر افزایش یافت.

وی ادامه داد: سه هزار فرد بین ۱۸ تا ۸۰ سال در این طرح مشارکت دارند و امروز این واکسن به صورت داوطلبانه به معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، یکی از پزشکان و فرزند یکی از معاونان دانشگاه تزریق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه شهر همدان به عنوان محل اجرای مرحله سوم بالینی این کار آزمایی واکسن کنژوگه انتخاب شده، گفت: ثبت‌نام داوطلبان از هفته گذشته آغاز شده است و تا روز گذشته یک هزار و ۴۰۰ داوطلب ثبت نام خود را قطعی کردند.

دکتر منوچهر کرمی اضافه کرد: کارآزمایی بالینی واکسن کرونا با همکاری انستیتو فینلای کشور کوبا و انستیتو پاستور ایران مراحل آزمایش خود در ۲ مرحله با موفقیت سپری کرده و اکنون در مرحله سوم این کارآزمایی هستیم و در ۲ مرحله قبلی این واکسن هیچ گونه عارضه شدیدی مشاهده نشده است.

وی پیش بینی کرد روز‌های آینده روزانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ واکسیناسیون کارآزمایی انجام شود و متقاضیان مشارکت در این طرح نیز می‌توانند از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی همدان یا شماره گویای ۳۱۳۶ ثبت‌نام خود را قطعی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار