مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی نسخ الکترونیک، انجام نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان‌های دانشگاهی استان همدان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 15 April 2021
سعید فرجی گفتت: دولت الکترونیکی یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه کشور است که در این راستا پرونده سلامت الکترونیکی در دستور کار وزارت بهداشت و بیمه‌ها قرار گرفت که بیمه‌ها بخصوص بیمه سلامت در این رابطه پیشقدم شدند و در راستای توسعه خدمات الکترونیک سازمان و اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک از فروردین ماه سالجاری انجام نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی استان آغاز شد. 

به گزارش تابناک همدان، وی اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد و انعقاد تفاهم نامه فیمابین بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی و معاونت‌های درمان، پشتیبانی و مدیر فن آوری اطلاعات دانشگاه؛ عملیات تجهیز و استقرار سیستم‌ها و آموزش‌های مورد نیاز برنامه ریزی و سپس آغاز گردید.

 وی تشریح نمود که با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی فرد هنگام مراجعه به مراکز درمانی و مطب‌ها دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه درمانی ندارد بلکه منشی پزشک با وارد کردن کُد ملی بیمار اطلاعات هویتی، اطلاعات بیمه‌ای و پرونده سلامت را در لیست مراجعین پزشک قرار می‌دهد. 

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: پزشک پس از انطباق اطلاعات بیمار با مشخصات درج شده در سامانه و گرفتن شرح حال و معاینه بیمار می‌تواند بر حسب ضرورت برای بیمار آزمایش، تصویر برداری و یا دارو را در سامانه بصورت الکترونیکی در خواست نماید و کد پنج رقمی رهگیری را به بیمار تحویل دهد و فرد بیمه شده می‌تواند داروی تجویزی را با ارائه کد رهگیری و کد ملی خود از داروخانه یا در مراکز پاراکلینیک خدمت مورد نظر را دریافت نماید.

 فرجی گفت: با توجه به اجرای نسخه نویسی الکترونیک در استان، کلیه پزشکان در مطب‌ها و درمانگاه‌ها در صورت تجویز الکترونیکی دارو و خدمات پاراکلینیک از تعرفه بیشتری برخوردار خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان خاطر نشان کرد: مردم توجه داشته باشند که در زمان دریافت خدمات (پزشکی، پاراکلینیک و ...) پیامک مربوطه به شماره تلفن همراه آن‌ها ارسال می‌گردد، لذا در صورت عدم دریافت پیامک نسبت به پیگیری و اصلاح شماره تلفن همراه خود در سیستم بیمه سلامت از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اقدام نمایند و همچنین بیمه شدگان محترم دقت نظر داشته باشند که در صورت دریافت پیامک مربوط به ویزیت و دریافت خدمات پزشکی بدون مراجعه ایشان به مراکز درمانی این موضوع را به اداره نظارت اداره کل بیمه سلامت استان اطلاع دهند یا از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ پیگیری نمایند تا از کد ملی آن‌ها سوء استفاده نگردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار