واحد ۳ نیروگاه شهید مفتح پس از انجام تعمیرات دوره‌ای به شبکه برق کشور متصل شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 13 April 2021

واحد ۳ نیروگاه شهید مفتح پس از انجام تعمیرات دوره‌ای به شبکه برق کشور متصل شد.

 به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح و به نقل از معاونت تولید نیروگاه، واحد شماره ۳ نیروگاه شهید مفتح پس از انجام تعمیرات دوره‌ای در ساعت ۱۶:۳۵ روز سه شنبه ۲۳ فروردین باموفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

پژمان اختری اظهار کرد: این تعمیرات بمنظور رفع محدودیت‌های تولید و آماده سازی واحد جهت تولید حداکثری در پیک تابستان امسال صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تعمیرات دوره‌ای واحد ۳ نیروگاه در حداقل زمان و با بهترین راندمان انجام گرفت افزود: بلافاصله با راه اندازی این واحد و به درخواست مرکز کنترل و در پیک شب ۲۳ فروردین بار ۲۵۰ مگاوات برای واحد به ثبت رسید.

معاون تولید نیروگاه اهم اقدامات این دوره از تعمیرات را تمیزکاری داکت‌های دود ناشی از مصرف مازوت، قلیا شویی ریهیت، اکونومایزر و ایرهیتر شستشوی استیم ایرهیتر‌های اولیه و ثانویه، تعمیرات داکت‌های دود و اکسپنشن ها، تعویض بسکت‌های آسیب دیده ایرهیتر، بازدید کارت‌های ابزاردقیق، و انجام پرمیت‌های موکول به توقف واحد برشمرد و تصریح کرد: انجام این اقدامات در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام شد.

پژمان اختری با اشاره به نیاز شبکه سراسری برق کشور به تولید انرژی اضافه کرد: پایان تعمیرات و راه اندازی واحد ۳ این مجموعه چهار روز زودتر از برنامه مصوب صورت گرفت.

شایان ذکر است نیروگاه شهید مفتح دارای ۴ واحد ۲۵۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت هزار مگاوات در کیلومتر ۴۵ جاده همدان، تهران واقع شده است که در سال گذشته علاوه بر کسب عنوان برتر آمادگی تولید، موفق شد رکورد ۲۸ ساله تولید از ابتدای تأسیس تا کنون را به ثبت برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار