کد خبر: ۹۵۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 13 April 2021
 ریاست محترم جمهور، سلام علیکم شنیده شده در اظهاراتی مدعی شدید ورود ویروس انگلیسی از کشور دوست وبرادر یعنی عراق، اولین عامل شیوع موج چهارم کروناست و عروسی‌های ماه رجب و شعبان، تجمع‌های بازار در شب عید و مراسم عید نوروز عوامل دیگر هستند.

گویی  اقای حسن روحانی فراموش کرده اید مردم با چراغ سبز ستاد ملی کرونا راهی جاده‌های کرونا‌زده شدند و در حالی که جناب شخص شخیص شما رییس ستاد بودید و هستید، شما نمی‌توانید با چند اظهارنظر و آدرس غلط مسؤولیت و بارحقوقی تصمیمات اشتباه خودرا به گردن دیگران بیندازد.

حال با توجه به موارد مذکور این سوال پیش می‌آید که چگونه ویروس کرونای انگلیسی از مرز‌های عراق وارد ایران شده واین گفته بر چه مبنای محکمه پسندی شکل گرفته در حالی که طی چند ماه گذشته مرز‌های بین این دو کشور به روی مسافران بسته و صرفا تردد‌ها در حوزه ترانزیت کالا صورت گرفته است. 

این در حالی است که با وجود قرمز بودن وضعیت کشور‌هایی مانند انگلیس و ترکیه همچنان تردد مسافران با چراق سبز به این کشور‌ها برقرار است و جناب مستدام شما هیچگونه اشاره‌ای به ورود ویروس جهش‌یافته کرونا از طریق این کشور‌ها نداشته ونه دارید.

به‌نظر می‌رسد اقای روحانی با تکیه بر نگاه سیاسی و فارغ از ضرورت‌های توجه به نظرات کارشناسان، با بیان چنین سخنانی صرفا به دنبال خارج کردن دولت از باتلاق خودساخته تصمیمات اشتباه خود هستید. این در حالی است که اگر وزیر بهداشت به عنوان متولی امر سلامت در کشور در جایگاه واقعی خود در ستاد ملی کرونا قرار می‌گرفت و تصمیمات این ستاد بر اساس نظرات این وزارتخانه اتخاذ می‌شد، آمار‌ها بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که هم‌اکنون از سوی سخنگوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود.  

به نظر می‌رسد که جناب ریاست محترم تا بیش از این دیر نشده باید تغییر ساختاری را در ستاد ملی کرونا ایجاد کنید و جایگاه وزارت بهداشت را در حوزه تصمیم‌گیری‌ها ارتقا داده و نقش این وزارتخانه را از اعلام‌کننده آمار‌های مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا فراتر ببیند.  

 درخصوص اظهارات شما ذکر چند نکته ضرورت داردکه اشاره می شود

اولا چرا باید وارد موج خطرناک کرونا می‌شدیم و حال آنکه شما با قاطعیت، نظر کارشناسان و مسئولان امر را وتو کردید وفرمودید از پیک کرونا عبور کرده‌ایم وخیال شما راحت و بنابراین محدودیت‌های سفر برداشته ومجوز سفر داده شد؟ مگر نه اینست که شما می‌گفتید «از بهمن ماه به موج چهارم فکر می‌کردیم و همه تلاش ما این بود به این موج مبتلا نشویم»، پس چطور علی‌رغم همه هشدار‌ها به راحتی مجوز سفر‌های نوروزی در ستاد ملی کرونا به ریاست جنابعالی صادر شد؟ آیا با آزاد بودن سفر‌ها تلاش شد که به موج چهارم گرفتار نشویم.

اقای روحانی برداشتن ممنوعیت‌های سفر، ستاد کرونا به ریاست شخص شما بود، اما این جسارت وبی تدبیری و بازی با جان مردم بود در حالی است که شما برای جان خود حرمت ویژه قائل ودر ویترین حفاظ ایمن شدید. شما حتی حاضر نشدید برای تبیین لایحه بودجه یا معرفی نامزد وزارت صمت به مجلس قدمرنجه کنید، یا با وجود اصرار بر فعالیت حضوری مدارس در مهرماه، زنگ آغاز سال تحصیلی را در یکی از مدارس بنوازید.

خلاف مروّت است که یک مدیر، ابتلا و تهدید جانی را برای دیگران روا بدارد، اما خود را محترم شمارد. بسیاری از مردم وقتی لغو محدودیت‌ها را از ستاد کرونا شنیدند، اطمینان یافتند و تشویق به مسافرت شدند.

بنابراین، عامل اول فراگیری موج اخیر چند برابر شدن تعداد مبتلایان و قربانیان که با چاغ سبز شما اقدام به سفر کردند، نه ورود کرونا از عراق، بلکه بی تدبیری خطرناکی بود که ستاد کرونا با محوریت دولت و شخص شما صورت گرفت.

 آقای رییس جمهور هیچ میدانید امروز حال اقتصاد جامعه‌ای که شما سکاندار ورییس آن هستید در حال احتضار هست. اما فکر نکنم، چونکه احتمالا از قیمت خیلی از اقلام ر‌ا هم ندانید چرا که برای شما خرید می کنند، وشاید ندانید نان آور خانه بودن یعنی چی.
 
اما بدانید وآگاه باشید که این کاخ ارامش شما با آه و ناله های بیشماری که امروز دچار مصیبتی بزرگ هستند ،((و روزی با برگ برگ آرزوهای خود به امید روزهای خوب به شما رای امید دادند)) خراب خواهد شد.
 
سعید کوچعلی، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار