رییس سازمان اورژانس کشور:
پیرحسین کولیوند در جلسه با رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی همدان و رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان به همکاران این مجموعه در ایام مبارزه با بیماری کرونا گفت: به لطف خداوند توفیقات متعددی در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان حاصل شده که ثمره مدیریت مطلوب و تلاش، همراهی و همفکری مدیران، مسئولین و کارکنان این مجموعه است.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 12 April 2021
رییس سازمان اورژانس کشور ظرفیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت تولید و تأمین وسایل حفاظت فردی را از جمله نقاط شاخص عملکرد دانشگاه برشمرد و عنوان کرد: اینکه استان همدان با اقداماتی نظیر تأمین لوازم حفاظت فردی یا افزایش سطح فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و غربالگری بیماران به درجه‌ای از ثبات و مدیریت بیماری رسیده که حتی برخی دغدغه‌ها به وزارت متبوع منتقل نمی‌شود و این جای قدردانی و تحسین دارد.


به گزارش تابناک همدان، رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: هرچه در شرایط مدیریت بیماری کووید ۱۹ مقتدرانه‌تر عمل کنیم موفق‌تر خواهیم بود بنابراین اعمال نظرات تخصصی و هماهنگی لازم در جهت مدیریت شرایط باید با قوت ادامه یابد، زیرا مسأله سلامت و زندگی انسان‌هاست و نمی‌توان با آن با مسامحه برخورد کرد.

وی با تأکید بر اینکه روحیه کار و ایثار در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان ستودنی است تبیین کرد: طی سه سال گذشته بر اثر وقوع سیل و شیوع بیماری کرونا آسایش و راحتی برای کارکنان بهداشت و درمان در ایام عید وجود نداشته، اما همواره بدون گلایه و توقع پای کار بوده‌اند و فداکارانه در شرایط حضور داشته‌اند.

 کولیوند بیان کرد: برای مدیریت ظرفیت‌های بیمارستانی باید بیشترین روند درمان بیماران به سمت درمان سرپایی سوق داده شود حتی در این راستا مقرر شده شرکت‌های بیمه در پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر اقدام کنند.

وی همچنین به تجارب مختلف کشور در بحران‌های زیستی، شیمیایی و ... اشاره و اظهار کرد: ایجاد آمادگی در راستای ارتقای ایمنی و سلامت جامعه بر همه ما وظیفه است حتی ارائه آموزش و آمادگی در موضوع هسته‌ای نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا توجه به مخاطرات پرتوی و هسته‌ای در حوزه پدافند از جمله ضروریات در استان همدان است که مجاور با شهر‌های هسته‌ای نظیر قم و اراک است.

حوادث ترافیکی در آمبولانس‌ها مورد توجه قرار گیرد

رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه به وقوع سه حادثه ترافیکی طی هفته گذشته برای آمبولانس‌های کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع که علاوه بر زیرساخت‌ها به جان نیروی اورژانس و بیمار در حال انتقال وابسته است باید بیشتر مورد دقت و توجه باشد. 

وی افزود: یکی دیگر از مسائل و دغدغه‌های مهمی که در استان همدان باید مورد توجه قرار گیرد موضوع مدیریت اورژانس در سکته‌های حاد قلبی است که لازم است با اتصال به دیسپچ قلب تهران پیگیری شود.

کولیوند یادآور شد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر تغییرات برجسته و مهمی در افزایش تعداد آمبولانس‌ها و دیگر ظرفیت‌های اورژانس کشور ایجاد شده اگرچه همچنان کمبود‌هایی وجود دارد، اما این کمبود‌ها مانع ارائه خدمت مطلوب به هم‌وطنان نبوده و اورژانس همواره در خدمتگزاری به مردم پیشتاز بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار