ظاهر پور مجاهد گفت: ۳۴۶ واحد صنعتی در شهرستان همدان فعال است و در سال گذشته ۳۳ واحد در شهرک‌های صنعتی احیا شد.
کد خبر: ۹۵۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 11 April 2021

در جلسه‌ای به ریاست فرماندار همدان با حضور معاون امور اقتصادی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط آخرین وضعیت تعدادی از طرح‌های مهم اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان همدان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تابناک همدان، معاون امور اقتصادی استانداری همدان از راه اندازی مرکز رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی در استان خبر داد و گفت: این مرکز در سازمان صمت فعال شده و از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ آماده پاسخگویی به مراجعان است.
 
پور مجاهد با اشاره به ضرورت حمایت از واحد‌های تولیدی به منظور افزایش ظرفیت تولید و اشتغال اضافه کرد: در شهرستان همدان ۹۲ واحد صنعتی با ۳۰ درصد ظرفیت و ۱۴۵ واحد با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان از گردآوری اطلاعات دقیق واحد‌های تولیدی خبر داد و تصریح کرد: در ستاد تسهیل استان با دستور کار رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی دو بار در هفته تشکیل می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات واحد‌های زیرمجموعه استفاده کنند.

پور مجاهد با تاکید بر ضرورت پیگیری مستمر وضعیت طرح‌های تولیدی توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط افزود: ناحیه صنعتی قهاوند از مزایای قانونی و زیرساخت‌های لازم برخوردار است و باید با نگاه ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی برای احیا این منطقه تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان همدان نیز در این نشست گفت: بر اساس نامگذاری سال موضوع حمایت و رفع موانع واحد‌های تولیدی و اقتصادی را محور کار قرار دادیم و بطور ویژه پیگیری می‌کنیم.

محمد علی محمدی افزود: مجتمع کشت و صنعت یاس، مجتمع گاوداری شستا، پرورش مرغ لاین، واحد مرغ تخم گذار یکصد هزار قطعه‌ای و توسعه طرح‌های گلخانه‌ای از مهمترین طرح‌های بخش کشاورزی شهرستان است که بصورت هفتگی پیشرفت کار آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در بخش صنعت نیز طرح توسعه صنایع غذایی سحر، شرکت شیشه همدان و واحد تولیدی ورق‌های آلومینیوم سنگ شیر پارس در حال پیگیری است.

محمدی با اشاره به طرح‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: شهرک فرآوری سیر، منطقه صنایع مبتنی بر فناوری‌های برتر و شهرک فروشگاهی بوعلی ۲ اهم طرح‌های این بخش است که باید در سالجاری به نتیجه مشخصی برسد.

فرماندار همدان افزود: در بخش گردشگری شهرستان نیز طرح‌های پارک فرا منطقه‌ای حاشیه سد اکباتان، مجموعه باغ میوه همدان، پرشین یاقوت، مروارید غلطان، عصر طلایی و شهرک ویلایی با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی پیگیری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار