رکورد جدید در مصرف فرآورده‌های نفتی استان
مصرف بنزین در استان همدان در نوروز سال ۱۴۰۰ نسبت به همین مدت در سال قبل با ۷۲ درصد افزایش، رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت.
کد خبر: ۹۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 09 April 2021

مصرف بنزین در استان همدان در نوروز سال ۱۴۰۰ نسبت به همین مدت در سال قبل با ۷۲ درصد افزایش، رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر منطقه با اعلام این خبر گفت: آمار و ارقام مصرف در بازه زمانی ۱۸ روزه از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردینماه سال ۱۴۰۰، از افزایش قابل توجه ۷۲ درصدی مصرف سوخت بنزین خبر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز وجود اپیدمی کرونا در استان و کشور را شاهد هستیم، افزود: این آمار از افزایش سفر‌ها و تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی ورودی و خروجی‌های استان حکایت دارد.

روستائی به آمار ارائه شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال ۱ میلیون و ۲۶۵ هزار تردد در ورودی و خروجی‌های محور‌های استان همدان به ثبت رسیده که در قیاس با همین مدت درسال گذشته نرخ رشد ۱۳۶ درصدی تردد را به ثبت رسانده است.

مدیر منطقه همدان یادآوری کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان روز چهاردهم نرخ رشد مصرف بنزین به طور متوالی منفی بود که نشان از کاهش تردد‌ها به دلیل خودداری هموطنان از انجام مسافرت‌ها و عمل به پویش اجتماعی در خانه بمانیم و رعایت دستور عمل‌های بهداشتی بود.

روستایی اظهار داشت: از ابتدا تا آخر تعطیلات نوروز، روند مصرف فرآورده بنزین صعودی بود و بیشترین اختلاف مصرف در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ به میزان حدود ۲ میلیون لیتر و با ثبت رقم ۶۶ درصد افزایش نسبت به روز مشابه سال ۹۹ بعنوان پیک این بازه زمانی رکورد زد.

این مقام مسئول همچنین از افزایش ۱۴ درصدی مصرف نفتگاز بخش حمل و نقل در بازه زمانی ۱۸ روزه مورد اشاره امسال در قیاس با مدت مشابه سال ۹۹ خبر داد که بیشترین اختلاف مصرف این فرآورده در هشتمین روز از سال جدید و به میزان ۲۴ درصد افزایش بوده است.

وی با تصریح این امر که در مدت اشاره شده تلاش شد همه جایگاه‌های استان فعال و آماده ارایه خدمات سوخت رسانی باشند، یادآور شد: تمامی ۱۲۴ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های سوختی مایع و گاز طبیعی فشرده منطقه ضمن رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، بطور شبانه روزی مورد پایش تیم‌های عملیاتی کنترل کمی و کیفی قرار می‌گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار