جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر عزم راسخ پلیس در مقابله هوشمندانه و مجاهدانه با قاچاق کالا، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ناجا با کشف بیش از یک هزار تن انواع مواد مخدر در کشور، توانسته یک رکورد تاریخی در کشفیات و مقابله با این مواد افیونی را به ثبت برساند.
کد خبر: ۹۵۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 31 March 2021

سردار "قاسم رضایی" در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین "حبیب الله شعبانی" امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان با تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو، اظهار داشت: باعث مباهات است که شهر شهید پرور همدان از حضور یک امام جمعه جوان و انقلابی بهره‌مند است.

به گزارش تابناک همدان، وی با اشاره به شعار سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"، بیان داشت: یکی از موانع اصلی تولید که مخرب اقتصاد کشور محسوب می‌شود، پدیده شوم کالای قاچاق است و از برنامه‌های اصلی نیروی انتظامی در سال پیش رو برای تحقق شعار سال، تلاش در جهت مقابله مجاهدانه و هوشمندانه با این موضوع است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۹، بیان داشت: دشمن فتنه‌های عمیق و حوادث خطرناکی در سال ۹۹ برای کشور برنامه ریزی کرده بود که بحمدالله با اشراف اطلاعاتی نیرو‌های نظامی، انتظامی و هوشیاری مردم، فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن در نطفه شناسایی و مدیریت شد.

وی در ادامه افزود: ساماندهی و کشف سلاح‌های غیر مجاز و دستگیری محکومان فراری از جمله موضوعاتی بود که در سال ۹۹ در دستور کار پلیس قرار گرفت و دستاورد‌های خوبی برای ناجا داشت.

سردار رضایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص مقابله با اراذل و اوباش که فرموده اند: "با اراذل و اوباش سخت برخورد شود"، عنوان کرد: ناجا با مجاهدت‌های خاموش توانست در بحث کنترل و دستگیری اراذل و اوباش اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ناجا در مقابله با قاچاق مواد مخدر در سال گذشته، افزود: جمهوری اسلامی ایران و ناجا با کشف بیش از یک هزار تن انواع مواد مخدر که در تمام اقصی نقاط کشور و عمدتا در مرز‌های شرقی کشور کشف شده، توانسته است یک رکورد تاریخی در کشفیات و مقابله با این مواد افیونی را به ثبت برساند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به موضوع پیشگیری از سرقت افزود: اولین اقدام ناجا پیرامون پیشگیری از سرقت به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و جامعه، پیشگیری و هدفمند کردن گشت ها، کشف به موقع سرقت ها، تحویل سارقان به مراجع قضائی و کنترل سارقان سابقه دار آزاد شده است.

وی دومین موضوع را پیوست امنیتی ساخت منازل و اماکن تجاری تلقی کرد و اظهار داشت: در پیوست امنیتی ساخت منازل و اماکن تجاری، استفاده از نظر کارشناسان پلیس که به نوعی مسئول سازی سایر ادارات محسوب می‌شود، می‌تواند موجب بالا بردن ضریب امنیتی و پیشگیری از سرقت موثر واقع شود.

این مقام ارشد انتظامی سومین موضوع در پیشگیری از سرقت را تناسب مجازات با جرم دانست و افزود: اگر احکام مراجع قضائی در حین رسیدگی به جرم و مجازات سارقان سابقه دار توام با برخورد قاطعانه باشد، می‌تواند در پیشگیری از سرقت‌های بعدی موثر واقع شود.

وی چهارمین موضوع در پیشگیری از سرقت را هوشیاری و رعایت مردم عزیز در به کارگیری ابزار پیشگیری از سرقت منازل و خودرو‌ها اعم از دزدگیر، دوربین‌های مداربسته و قفل‌های پدال و فرمان و دیگر نکات امنیتی دانست.

سردار رضایی در ادامه افزود: امروزه نیروی انتظامی در نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این محبوبیت در سایه تلاش‌های همکاران بنده که در اقصی نقاط کشور خالصانه و مجاهدانه در حال تلاش شبانه روزی هستند، حاصل شده است.

وی با اشاره به برکت نگرش ویژه و دیدگاه دین مبین اسلام و رهبر عزیزمان به زحمات مرزداران، اظهار داشت: امروزه مرز‌های ایران از امن‌ترین مرز‌های جهان محسوب می‌شود و با هوشیاری و تلاش شبانه روزی مرزداران عزیزمان بسیاری از توطئه‌هایی که قرار است به داخل کشور راه پیدا کند در مرز‌های کشور شناسایی و خنثی می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با تقدیر از سردار "سلمان امیری" فرمانده انتظامی استان همدان، افزود: سردار "امیری"، یکی از فرماندهان علمی و بسیار تلاشگر ناجا است که توانسته با اقدامات خوب و موثر در بحث فوریت‌های پلیسی، در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گیرد.

جانشین فرمانده ناجا در خاتمه از مردم عزیز کشورمان که در مناسبت‌های مختلف به ویژه در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت محدودیت‌های کرونایی، با پلیس همکاری داشته اند تقدیر و تشکر کرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مردم در مناسبت‌های پیش رو شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار