رئیس اتاق اصناف ملایر:اصناف یک ویژگی قابل توجه در اقتصاد کشور دارند و آن هم میزان اشتغالزایی بالای آنهاست.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ 18 March 2021

رئیس اتاق اصناف ملایر:اصناف یک ویژگی قابل توجه در اقتصاد کشور دارند و آن هم میزان اشتغالزایی بالای آنهاست.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: داود جعفری رئیس اتاق اصناف ملایر گفت:اصناف یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد غیر دولتی محسوب می‌شود و همزمان با شیوع ویروس کرونا، وخامت حال اصناف دو چندان شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و تداوم و شیوع ویروس کرونا شاهدیم که اصناف و بازاریان شهرستان ملایر کوتاهی نکرده و با تعامل و همکاری‌های ارزشمند خود، ضرر و زیان‌های تعطیلی واحد‌های صنفی را به جان خریده و با نظام سلامت کشور برای کنترل این بیماری همکاری دلسوزانه داشته اند

جعفری عنوان کرد: تعطیلی گسترده صنوف به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موجب شد تا بازار شب عید که تنها امید صنوف برای رونق بازارشان بود هم از بین برود.

رئیس اتاق اصناف ملایر تصریح کرد : اصناف عملا از سال ۹۷ تا کنون که کشور دچار بحران اقتصادی، تشدید تحریم‌ها، سیل وشیوع ویروس کرونا بود، بیشترین صدمات را داشته اند.

وی افزود : به جز تعداد محدودی از اصناف، مابقی عموما با رکود شدید مواجه بودند و آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد شده است.

جعفری با اشاره به محدویت‌های کرونایی، خاطر نشان کرد: در کشور ما برای برخی از صنوف که کار تامین ارزاق عمومی را بر عهده داشتند، از سوی دولت و دستگاه‌های بهداشتی محدودیتی قائل نشدند مانند سوپر مارکت‌ها و فروشگاهها، اما دو دسته از صنوف آسیب بیشتری دیده اند.

جعفری اضافه کرد: یکی آن دسته که فعالیت‌های خدماتی و عرصه کالا‌ها که مستلزم تجمع مردم بود، ارائه می‌دادند مثل رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی و دیگری فعالیت‌هایی که به لحاظ بهداشتی می‌توانست خطراتی را به همراه داشته باشد و موجب انتشار ویروس کرونا شود، مثل آرایشگاه‌ها، گیم نت ها، باشگاه‌های ورزشی و مراکز بازی و... که نیاز به تجمع مشتریان در یک مکان واحد بود.

وی درمورد وضعیت واحد‌های صنفی و بازار شب عید بیان کرد: بسیاری از اصناف از بهمن ماه سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار و درآمد پایین و ماندن جنس‌ها در انبار‌ها به ورشکستگی رسیدند و خیلی از واحد‌ها ضرر کردند، اما با این حال همکاری‌های لازم را برای کنترل کرونا انجام دادند.

جعفری در ادمه گفت : در مورد شب عید هم خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین کالا‌ها نداریم، اما صادقانه بگویم که یک مقداری کالا در حال حاضر گران است و واحد‌های صنفی گران فروش نداریم که اگر باشد هم، با نظارت ما قابل پیشگیری است، کالا‌های سبد خانوار هم در بازار هست و جای نگرانی ندارد.

رئیس اتاق اصناف ملایر با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب جدی به صنوف مختلف افزود: خواهش ما این است در بحث مالیات از بخش‌ها و اصنافی مالیات گرفته شود که فروش و درآمد داشته اند و از مسئولین ذیربط خواهشمندیم دولت و مسئولین ذیربط تدابیر و چاره اندیشی‌های لازم برای کمک به رفع مشکل صنوف زیان دیده را در دستور کار قرار دهند.

جعفری با اشاره به هفت هزارو ۷۹۰ بازرسی انجام شده توسط اکیپ‌های بازرسی در سال ۹۹ افزود: از فعالیت تمامی افرادی که در حوزه بازرسی‌های مختلف در خصوص رعایت الزامات بهداشتی در سطح شهر برای خدمت به مردم شهرستان ملایر از هیچ گونه خدمتی عدول نکردند تشکر می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه گشت‌های بازرسی با هدف ساماندهی وضعیت اصناف و حفط سلامت در شرایط کرونایی برگزار می‌شود، عنوان کرو:این شرایط برای ما هم خوشایند نیست و از کسبه و اصناف درخواست و انتظار همکاری دارین تا با همراهی آنهاهر چه زودتر از این شرایط بحرانی گذر کنیم.

 وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد با محوریت فرمانداری ویژه ملایر به خدمت رسانی مشغول بودند، از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، هیئت رئیسه وبازرسان اتاق اصناف و صمت، اداره اماکن عمومی، نیروی انتظامی، بازرسان مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اصحاب رسانه که سربازان همیشه در صحنه هستند، قدردانی می‌کنیم.

رئیس اتاق اصناف ملایر اضافه کرد: این افراد در کمال کمبود امکانات سلامت جامعه را به جان و سلامتی خود ترجیح دادند.

جعفری تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۲۷۶ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان ملایر مشغول به فعالیت هستند و ۸۹۶ جواز کسب در سال ۹۹ صادر و ۷۰۴ پروانه کسب تمدید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار