نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت سوم روز شنبه در جریان بیست و چهارمین نشست بررسی لایحه بودجه و موارد ارجاعی ازکمیسیون تلفیق با بند (الف) و ردیف‌های ۱، ۲، ۳و ۴ تبصره ۱۸ موافقت کردند.
کد خبر: ۹۴۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 12 March 2021
نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت سوم روز شنبه در جریان بیست و چهارمین نشست بررسی لایحه بودجه و موارد ارجاعی ازکمیسیون تلفیق با بند (الف) و ردیف‌های ۱، ۲، ۳و ۴ تبصره ۱۸ موافقت کردند.

به گزارش ایرنا؛ در ردیف یک بخش هزینه‌ای تبصره ۱۸ آمده است:مبلغ ۳۲۰ هزار میلیاردریال از منابع ردیف (۲۸) مصارف جدول تبصره (۱۴) این قانون، به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص می‌یابد.

ردیف ۲ تبصره ۱۸ در مورد سپرده گذاری بدین شرح است: منابع یادشده از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها با اولویت بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید به منظور سرمایه گذاری برای تولید، اشتغال و کارآفرینی با تأکید بر فعالیت‌ها و زنجیره تولید و تأمین کالا‌های اساسی و راهبردی با سازوکار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با منابع بانک و با نرخ ترجیحی تخصیص یافته و تلفیق منابع در اختیار و مجاز دستگاه اجرائی مرتبط و همچنین منابع صندوق توسعه ملی با رعایت اساسنامه آن مجاز است.

در ردیف ۳ تبصره ۱۸ نیز آمده است: نرخ سود سپرده گذاری منابع مذکور حداقل یک درصد و نرخ سود تسهیلات اعطایی متناسب با میزان مشارکت منابع بانکی و صندوق کارآفرینی امید براساس دستورالعمل شورایی مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارایی (رییس)، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تعیین می‌شود. یک نماینده از هر یک از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی به عنوان ناظر در شورای مذکور حضور می‌یابند. یک نفر از سه نماینده مزبور از مناطق محروم می‌باشد.

ردیف ۴ تبصره ۱۸ بدین شرح است: طرح‌های مشمول این بند براساس دستورالعمل مصوب شورای یادشده توسط شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان تعیین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار