مدیرعامل هلال احمر همدان مطرح کرد:
پیرو تفاهم نامه منعقد شده فی مابین جمعیت هلال احمر و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان همدان با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل جلسه داد تا نحوه اجرای مفاد این تفاهم نامه را از نظر بگذرانند.
کد خبر: ۹۴۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 08 March 2021

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، در این نشست با بیان اینکه رویکرد این ستاد، فرهنگ سازی از طریق ارائه آموزش‌های همگانی است، نقش جمعیت هلال احمر را در این زمینه بسیار پررنگ قلمداد کرد.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام مظاهری با اشاره به فعالیت ۱۸کارگروه زیرمجموعه این ستاد در زمینه‌های مسائل محیط زیست، بهداشت و درمان، جوانان، تفریحات سالم و...، خاطرنشان کرد: با ورود داوطلبان جمعیت هلال احمر در حوزه امر به معروف ونهی از منکر، ستاد امر به معروف میتواند آحاد بیشتری از افراد جامعه را تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود قرار دهد.

وی از جمعیت هلال احمر خواست علاوه بر نقش پویای خود در حوزه آموزش‌های همگانی، در زمینه تهیه کلیپ و تولید محتوای رسانه‌ای نیز مددرسان ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت جمعیت هلال احمر امسال تمامأ در راستای اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیش رفته است، در توضیح گفت: بعد از همه گیری ویروس کرونا و اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با تمام توان در این زمینه ورود کرده ایم.

وی به برگزاری طرح‌هایی نذیر «نذر سلامت» با خادمان حسینی و «آمران وناظران سلامت» با موضوع تذکر لسانی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح‌ها با همکاری داوطلبان جمعیت هلال احمر، بیش از یکصد هزار نفر را تحت پوشش قرار داده ایم.

علی سنجربگی غربالگری و تب سنجی بیش از ٤٤٠هزار از مسافران ورودی به استان همدان و گندزدایی ۲هزار کیلومتر از معابر این استان را از جمله فعالیت‌هایی عنوان کرد که در سالجاری به همت اعضای واحد‌های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شده است.

مدیرعامل هلال احمر همدان با بیان اینکه متن تفاهم نامه میان این جمعیت و ستاد امر به معروف و‌نهی از منکر، سندی دال بر این فعالیت‌های قبلی انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر است، افزود: آمادگی داریم از ۷هزار داوطلب شناسایی شده در جمعیت هلال احمر برای ثبت نام در سامانه «امین» ستاد امر به معروف و نهی از منکر دعوت نموده و زیر ساخت لازم برای آغاز فعالیت آن‌ها را در چارچوب مقررات، آماده نماییم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با استقبال از طرح ایجاد دفتر نمایندگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌های اجرایی، گفت: ایجاد این دفاتر تحت نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اعتبار درنظرگرفته شده برای آنها، بازوی توانمندی برای دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در ادارات ایجاد خواهد کرد تا بیش از پیش در مسیر فرهنگ سازی برای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، مثمرثمر باشند.

حجت الاسلام ثابتی با بیان اینکه شیوع کرونا روند برنامه‌های معمول در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، نماز و ... را با چالش مواجه کرده است، افزود: لازم است با برنامه ریزی و ایده پردازی مجدد ضمن درنظرگرفتن شیوه‌های صحیح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این برنامه‌ها را به شکل تازه‌ای اجرا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار