فرماندار قم با اشاره به گلایه برخی از نیروهای مراکز بهداشت استان از عدم دریافت برخی مطالبات گفت: این عزیزان در خط مقدم پیشگیری از بیماری کرونا هستند و باید توجه ویژه ای به مطالبات آنان انجام شود.
کد خبر: ۹۴۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 04 March 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری با اشاره به این که رضایت مرکز بهداشت استان از اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی نشانه ای بر تأثیرگذار بودن این طرح است بیان داشت: بدیهی است بازدید برخی مسؤولان عالیرتبه استان از روند اجرایی این طرح در برخی محله ها و تقدیر از نیروهای فعال مراکز بهداشت، بسیج و هلال احمر در این طرح می تواد افزایش روحیه آنان را به دنبال داشته باشد.

وی همچنین به اهمیت برنامه ریزی درباره پنج شنبه آخر سال توجه داد و گفت: مردم در این روز و طبق سنت دیرینه بر سر مزار اموات حاضر می شوند، اما امسال و با توجه به موضوع کرونا، لازم است تا هماهنگی دستگاه های استان در این وضعیت، به حداکثر خود برسد و البته اطلاع رسانی های لازم نیز ضورت پذیرد.

فرماندار قم درباره گواهی سلامت از کرونا نیز خاطر نشان کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند، باید پس از رهایی از این بیماری گواهی سلامت از کرونا دریافت دارند که البته این روزها شاهد هستیم برخی از این افراد علاوه بر داشتن این گواهی از مرکز بهداشت، به مراجعه به برخی متخصصان سوق داده می شوند که هم هزینه بر و هم وقت گیر است، لذا پیشنهاد می شود همان گواهی سلامت از کرونا صادره از مراکز بهداشت برای این افراد کفایت کند.

حیدری همچنین با هُشدار نسبت به افزایش تردد وسائل نقلیه شخصی در ساعات منع تردد شبانه گفت: شاید یکی از دلایل این امر آن باشد که مردم استان چنین تصور می کنند دوربین های کنترل وضعیت خاموش یا غیرفعال هستند، البته ما به دنبال جریمه کردن مردم نیستیم، اما حفظ سلامت مردم مهم ترین اولویت امروز است و باید در صدر توجهات باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از نیروهای مراکز بهداشت استان در دریافت مطالبات خود دچار مشکل هستند، در حالی که باید حداکثر توجه به این قشر به عنوان نیروهای فعال در خط مقدم پیشگیری از کرونا و مبارزه با آن مبذول شود.

فرماندار قم در این باره افزود: متأسفانه باید گفت که نیروهای بهداشت در حوزه پیشگیری، کمتر از پرسنل درمان مورد توجه هستند در حالی که اتفاقا حساسیت بخش پیشگیری در موضوع کرونا اگر بیشتر از بخش درمان نباشد، کمتر از آن نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار