آئین اختتامیه سومین جشنواره شهروندان برگزیده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن ابن سینا همدان با حضور نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، فرمانده سپاه ناحیه و سایر مسئولان استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ 25 February 2021
جشنواره
 
 
آئین اختتامیه سومین جشنواره شهروندان برگزیده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن ابن سینا همدان با حضور نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، فرمانده سپاه ناحیه و سایر مسئولان استان همدان برگزار شد.

معاون استاندار همدان در این مراسم با تاکید بر اشاعه معیار و شاخص‌های شهروندان برگزیده، گفت: رسانه‌ها در این راستا پیشقدم شوند تا شاهد ترویج رفتار‌های خوب در بین تمام شهروندان استان باشیم.

«ظاهر پورمجاهد» در آئین اختتامیه جشنواره «شهروندان برگزیده» در مجتمع فرهنگی ابن سینا همدان اظهار داشت: این رویداد به لحاظ الگوسازی رفتار نیک و پسندیده در بین شهروندان بسیار ارزشمند و دارای کارکرد‌های مثبت است.

وی تصریح کرد: انتخاب افرادی با شاخص و معیار‌های خاص کاری حساس و پیچیده است که شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان به ان اهتمام ویژه دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان افزود: ترویج و اشاعه اعمال و رفتار‌های نیکو در بین تمام شهروندان به ویژه جوانان، نخبگان و افراد اثرگذار کاری ضروری است که رسانه‌ها باید در آن پیشقدم شوند.

فرماندار همدان نیز در این آئین مشارکت و مسئولیت پذیری را از کلید واژه‌های جشنواره «شهروندان برگزیده» برشمرد و گفت: این خصایص در این دوره از جشنواره ملموس و شفاف است. 

«محمد علی محمدی» خاطر نشان ساخت: در بین مردم همدان این ۲ خصیصه پررنگ‌تر است و با مطالعه تاریخ پر فراز و نشیب همدان می‌توان به این موضوع پی ببریم.

وی خواستار تداوم این رویداد فرهنگی شد و افزود: جشنواره شهروندان برگزیده هر سال غنی و قوی‌تر از گذشته برگزار می‌شود که ستودنی است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم گفت: از معدود شهر‌های ایران هستیم که از شهروندان برگزیده شهر تقدیر انجام می‌دهیم خوشبختانه همدان دارای شهروندانی بوده که در کنار مدیریت شهری همواره به توسعه شهر کمک می‌کنند و ما همواره قدردان شهروندان خوب همدانی هستیم.

سیدمسعود عسگریان افزود: امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور که در همدان نیز حاکم بود تعداد ثبت نام کنندگان تفاوت با دوره گذشته نداشت و ما در مراسم اختتامیه نیز مجبور شدیم نفرات بسیار کم را نسبت به سال‌های گذشته دعوت کنیم.

وی با اشاره به داوری‌های شایسته و مطلوب در این جشنواره بیان کرد: کمیته داوران جشنواره از اساتید دانشگاه و معتمدین شهر که شناخت خوبی نسبت به شهروندان دارند انتخاب شده بود و خوشبختانه عملکرد خوبی را از این کمیته شاهد بودیم.

 شهردار همدان نیزدر آئین اختتامیه جشنواره «شهروندان برگزیده» اظهار داشت: از بین ۸۰۰ نفر شرکت کننده این رویداد ۱۲۰نفر به کمیته داوری راه یافتند.

«عباس صوفی» خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره را با سیاستی ویژه منطبق با شرایط کرونا برنامه ریزی و اجرا کردیم.

شهردار همدان گفت: هر کدام از برگزیدگان این رویداد دارای یک ویژگی خاص هستند که می‌توانند در توسعه پایدار شهرمان موثر باشند. 

صوفی افزود: برای رسیدن به یک شهر ایده‌آل به شهروندانی مسئولیت‌پذیر نیاز داریم که در امور شهری با شهرداری مشارکت کنند. 

لازم به ذکر است طبق آمار دبیرخانه سومین دوره جشنواره «شهروندان برگزیده» از بین ۸۰۰ شهروند همدانی شرکت کننده ۱۲۰ نفر به مرحله داوری راه یافتند و در نهایت ۲۸ نفر در بخش‌های مختلف به عنوان شهروندان نمونه در سال ۱۳۹۹ معرفی و تقدیر شد

این رویداد در بخش ویژه جشنواره "شهیده گلنار قیامتی" و " شهیده سیده زهرا موسوی ارفع" را به عنوان تلاشگران سلامت و "اکرم محسنی، فاطمه مشفقی، الهام عبدلی و دکتر رضا طهماسبی" را به عنوان مدافعان سلامت و همچنین "علیرضا رجبی و عرفان مختارزاده" را به عنوان جهادگران سلامت معرفی و تقدیر کرد. 

همچنین کمیته داوری جشنواره "فرج الله کریمی، هاشم فرامرزی، عزت الله صدر و طاهره روشنیان" را شهروند برگزیده عامل به وظایف شهرونی انتخاب و معرفی کرد. 

برهمین اساس، سومین جشنواره شهروندان برگزیده، "زهرا مصباحی، جواد مجتهدی، جهانبخش قمری، مهلقا جام بزرگ، آناهیتا و آترین افشاری توانا" را شهروندان شایسته تقدیر دانست. 

در بخش ایثار و شهادت جشنواره نیز "مرحوم مرضیه دباغ، سردار شهید علیرضا شمسی پور و حاج محسن جام بزرگ" عنوان شهروند برگزیده را کسب کردند. 

همچنین "عباس بیگ محمدی، ابوالفضل مجیدلو و مرحوم مهدی کاشی" نیز در بخش جنبی جشنواره به عنوان شهروندان برتر معرفی و تقدیر شدند. 

جشنواره «شهروندان برگزیده» در سال ۱۳۹۹ در بخش اصلی خود "پرویز ملک زاده، اسماعیل زیرک زاده و دکتر رضا سلطان محمدی" را به عنوان شهروندان برگزیده معرفی کرد. 

همچنین "مرحوم سیدرضا فاضلیان" هم به عنوان شهروند برگزیده در این رویداد فرهنگی، اجتماعی انتخاب شد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار