این شب‌ها با گذر از معابر سطح منطقه یک شهر همدان، از نکاتی که بیش از هرچیزی به چشم می‌آید زیبایی خیابان‌ها و معابر است که با استفاده از رنگ‌های مختلف نورپردازی شده اند گویی که شهر همدان در حال پوست اندازی جدید برای تبدیل شدن به یک شهر با زندگی شبانه روزی است.
کد خبر: ۹۴۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ 22 February 2021
این شب‌ها با گذر از معابر سطح منطقه یک شهر همدان، از نکاتی که بیش از هرچیزی به چشم می‌آید زیبایی خیابان‌ها و معابر است که با استفاده از رنگ‌های مختلف نورپردازی شده اند گویی که شهر همدان در حال پوست اندازی جدید برای تبدیل شدن به یک شهر با زندگی شبانه روزی است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان امروزه شهر‌ها مانند گذشته نیستند که با تاریک شدن هوا به خواب رفته و با طلوع خورشید بیدار شوند. شهر‌های امروز و فضا‌های آن تبدیل به مکان‌هایی شبانه روزی شده اند؛ بنابراین برای جلوگیری از بی استفاده ماندن نیمی از عمر مفید شهر و دستیابی به کیفیت‌هایی که با طراحی صحیح روشنایی و همچنین نورپردازی مناسب نصیب شهر و ساکنین خواهد شد. نورپردازی مناسب می‌تواند یکی از عوامل تقویت کننده هویت یک مکان و ارتقاء شخصیت ویژه آن محسوب شود.

دهبانی صابر با اشاره به اینکه در گذشته روشن کردن معابر و فضا‌های شهری تنها با هدف افزایش امنیت شهروندان و تسهیل تردد صورت می‌پذیرفت بیان کرد: در حال حاظر با گسترش تردد شهروندان در شب‌ها یکی از نکات مهم نگه داشتن فضای زیبای شهر در طول این مدت است.

مدیر منطقه یک گفت: نورپردازی مناسب عاملی برای هویت بخشی به فضا است. با استفاده از این تکنیک می‌توان سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد و آرامش را در فضا برقرار نمود. علاوه بر آن نورپردازی اصولی فضا‌های مختلف شهری کارایی فضا را در تمام ساعات شبانه روز ارتقاء می‌بخشد و ماندگاری شهروندان را در فضای بیرون تا دیر وقت تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه کاربرد نورپردازی در مکان‌های مختلف شهر به منظور ایجاد چشم اندازی زیبا و متفاوت و زیباتر نشان دادن معابر در شب است مطرح کرد: زیباسازی و نورپردازی‌های شبانه باعث افزایش تردد‌ها شده که خود باعث تقویت کسب و کار‌ها و مباحث اقتصادی است.

دهبانی صابر با بیان اینکه از مهم‌ترین نکاتی که در بحث نورپردازی به آن پرداخته می‌شود گفت: بایستی اقلیم و توپوگرافی یک شهر باشد عنوان کرد پیشینه تاریخی و هنری شهر، پایداری اقلیمی، مباحث گردشگری و ... از دیگر مواردی است که بایستی در طراحی نورپردازی‌ها به آن دقت داشت.

وی گفت: در سالجاری اهتمام ویژه‌ای برای ساخت و اجرای آبنما‌ها و نورپردازی‌هایی آن‌ها صورت پذیرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به میدان قائم، میدان جهاد، میدان شریعتی، پارک نرگس، پیاده راه بوعلی، میدان بیمه، جنب شهرداری آرامگاه بوعلی و بوستان ارم اشاره کرد.

 دهبانی صابر ادامه داد: همچنین نورپردازی پیاده رو‌ها و معابر نیز از دیگر مواردی بود که در دستور کار منطقه یک قرار داشت، که از جمله آن‌ها می‌توان به نور پردازی‌های خیابان‌های بوعلی، خیابان خواجه رشید و خیابان مصیب مجیدی اشاره کرد و همچنین نورپردازی پیاده رو خیابان بوعلی نیز از دیگر مواردی بود که در سالجاری صورت گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار