معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از آموزش پزشکان در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ 16 February 2021
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از آموزش پزشکان در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک خبر داد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان همدان، دکتر ابراهیم جلیلی؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اجرای طرح نسخ الکترونیک را از سوی بیمه سلامت مهم دانست و اظهار کرد: در ادامه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت که جزو قانون برنامه ششم توسعه است، نسخه‌نویسی الکترونیک حائز اهمیت خواهد بود.

 وی با بیان‌اینکه تشکیل پرونده الکترونیک بیمه سلامت برعهده وزارت بهداشت است و شامل پزشک خانواده نیز می‌شود گفت: یکی از الزامات به دست آوردن اطلاعات پزشکی بیماران اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید به اینکه با اجرای طرح نسخ الکترونیک دفترچه‌های بیمه جمع می‌شود و بیمار با یک کد می‌تواند به مراکز درمانی از جمله مطب‌ها و کلینیک‌ها و نیز داروخانه‌ها در سراسر کشور مراجعه و خدمات دریافت کند خاطرنشان کرد: این طرح نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که در حال حاضر از سوی بیمه سلامت و تامین اجتماعی نرم‌افزاری برای آن تعبیه شده است.
 
جلیلی با بیان اینکه پزشکانی که نسخه الکترونیک می‌نویسند و یا داروخانه‌هایی که نسخه پیچی الکترونیک دارند از سوی بیمه سلامت پرداخت مطالباتشان به روز‌تر انجام می‌شود که این مزیتی است گفت: در آینده نزدیک همه پزشکان ملزم به نسخه‌نویسی الکترونیکی هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی به طور جدی پیگیر اجرای طرح نسخ الکترونیک هستیم و در این زمینه جلسات آموزشی برگزار شده تا به تدریج کار به خوبی پیش رود یادآور شد: برخی از همکاران کار را شروع کرده‌اند، اما ایراد‌هایی هم نرم‌افزار‌ها دارند و هم پزشکان باید با کار آشنا شوند که آموزش‌هایی در دستور کار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تصریح کرد: از طرفی داروخانه‌ها هم باید به این سیستم وصل شوند تا نسخه‌پیچی را هم همزمان با نسخه‌نویسی پزشکان انجام دهند.

وی با تاکید به اینکه طرح نسخ الکترونیک مزایای زیادی در حفظ منابع و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت گفت: در صرف جویی وقت بیمار و نیز دارو‌هایی که به سرعت در دسترس او قرار می‌گیرد نیز موثر است.

جلیلی با اشاره به اینکه در کنار نسخ الکترونیک ویزیت الکترونیک هم راه‌اندازی می‌شود عنوان کرد: برخی بیماران می‌توانند به پزشک مراجعه کنند و پزشک برای آن‌ها دارو بنویسد و با گسترش این روند برای ویزیت بعدی دیگر نیازی به مراجعه به مطب نباشد یعنی بیمار می‌تواند مثلا آزمایش خود را برای پزشک ارسال کند و پزشک نیز الکترونیکی ویزیت کند و نسخه بپیچد تا بیمار بتواند دارو‌های خود را از داروخانه بگیرد و استفاده کند.

 
وی با اشاره به اینکه برخی بیماران مانند بیماران خاص که دارو‌های مشخصی را مصرف می‌کنند می‌توانند بدون حضور در مطب‌ها و کلینیک‌ها به صورت الکترونیک خدمات را دریافت کنند تصریح کرد: این مسئله به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا هم کمک خواهد کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در خصوص رایگان شدن بیمه سلامت برای کسانی که توانایی مالی ندارند که این می‌تواند در کاهش مشکلات روحی بیماران موثر باشد و درمان را سرعت بخشد و بیماری زودتر کنترل شود گفت: به کسانی که فاقد هرگونه بیمه هستند باید زودتر اطلاع داده شود تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماران اطلاعی ندارند و وقتی بعد از بستری مرخص می‌شوند به آن‌ها اطلاع داده می‌شود که تحت پوشش بیمه نبودند و این در پرداخت هزینه‌های آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند افزود: باید اطلاع‌رسانی لازم از سوی همکاران بیمارستان و بیمه داده شود تا آن‌ها زودتر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار