دهبانی صابر مدیر منطقه یک مطرح کرد:
مسعود دهبانی صابر درباره اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام شهرداری منطقه یک گفت: با بیان اینکه یکی از دلایلی که گردشگردان شهر همدان را به عنوان مقصد خود انتخاب میکنند سابقه تاریخی این شهر است، پروژه سایت موزه میدان امام (ره) نیز یکی از پروژه‌هایی است که این سبقه تاریخی را به خوبی به گردشگران نمایش می‌دهد و همین موضوع نشاندهنده اهمیت احداث سایت موزه است.
کد خبر: ۹۴۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 14 February 2021
 
مسعود دهبانی صابر درباره اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام شهرداری منطقه یک گفت: با بیان اینکه یکی از دلایلی که گردشگردان شهر همدان را به عنوان مقصد خود انتخاب میکنند سابقه تاریخی این شهر است، پروژه سایت موزه میدان امام (ره) نیز یکی از پروژه‌هایی است که این سبقه تاریخی را به خوبی به گردشگران نمایش می‌دهد و همین موضوع نشاندهنده اهمیت احداث سایت موزه است.

به دگزارش تابناک همدان وی با اشاره به اینکه در تابستان موضوع احداث این سایت موزه به شهرداری منطقه یک واگذار شد گفت: طرح‌ها و برآورد‌های لازم که جهت اجرایی کردن این پروژه نیاز بود همگی به سرعت تهیه و تنظیم شدند و خوشبختانه در مدت کوتاهی توانستیم با برگزاری مناقصه پیمانکار این پروژه را با هزینه‌های جانبی پروژه با اعتبار صد میلیارد ریالی جذب کنیم.
 

مدیر منطقه یک گفت: هم اکنون نیز پیشرفت فیزیکی پروژه را می‌توان ۲۰ درصد دانست و اقداماتی از قبیل اجرای کامل فوندانسیون کف و جای گذاری ستون‌های اصلی نیز صورت پذیرفته است و امیدواریم تا انتهای تابستان سال آینده بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

دهبانی صابر گفت: سالن اصلی تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی که در سال ۹۵ به بهره برداری رسید متاسفانه به دلیل عدم وجود پوشش سقف قابل بهره برداری نبود که در سال جاری با اعتباری ۶۵ میلیارد ریالی در بودجه منطقه یک قرار گرفت و عملیات عمرانی آن آغاز شد، پس از اجرای سازه عرقچین میانی پوشش این مجموعه با جنس گالوانیزه و کلزیپ نیز صورت پذیرفت و تا انتهای سالجاری شاهد تکمیل سقف این سالن خواهیم بود.
 

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه پارک ولایت با اعتباری ۹۰ میلیارد ریالی از ابتدای آبان ماه آغاز به کار کرده است عنوان کرد: بخشی از این عملیات عمرانی که شامل دیوارچینی و تسطیح راه‌های دسترسی است تا انتهای سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه فاز اول اجرای این پروژه احداث مسیر‌های دسترسی پارک و دیوار‌های حائل می‌باشد افزود با توجه به اینکه این پارک یک پارک کوهستانی است تصمیم گرفته شد تا با کمترین دخالت در طبیعت و صدمه به محیط زیست عملیات اجرایی آن دنبال شود تا به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای پذیرای شهروندان و گردشگران از نقاط مختلف باشیم.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و کاربری‌های آن به دلیل تاثیرات مثبتی که بر محیط زیست و سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد بسیار مهم است گفت: فضای سبز شهری بایستی متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد که در همین رابطه با به کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استاندارد‌ها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و احصاء شده است و پروژه احداث پارک ولایت به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهری خواهد شد، همچنین در یکسال اخیر از احداث پارک‌های محله‌ای نیز غافل نبوده ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم در منطقه یک ایجاد فضایی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها به همراه کودکانشان در فضای محله است عنوان کرد: در سالجاری عملیات اجرایی دو پارک نواری در هنرستان و پل نیازمند آغاز شد که هم اکنون در مراحل پایانی به سر می‌برند.

دهبانی صابر گفت: مساحت پارک نواری کمال آباد و هنرستان هفت هزار متر مربع می‌باشد که با اعتباری ۱۳۰ میلیارد ریالی در حال اتمام است و می‌تواند با افزایش سرانه فضای سبز شهروندان تاثیر به سزایی در سلامت جسمی و روانی آن‌ها داشته باشد.

 مدیر منطقه یک همچنین از اجرای عملیات نهایی زیرسازی و پیاده رو سازی پارک نواری پل نیازمند خبر داد و گفت: این پارک مساحتی بیش از ده هزار متر مربع دارد و با توجه به اینکه به موازات خیابان جهان نما است می‌تواند مسیر مناسبی برای پیاده روی شهروندان در تمامی ایام سال باشد، گفتنی است این پارک با اعتباری ۱۴۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.
 
 بیش از ۱۱۷ هزار متر مربع پیاده رو سازی و استاندارد سازی معابر

مدیر منطقه یک عنوان کرد: استاندارد سازی پیاده رو‌ها و گسترش هرچه بیشتر استانداردسازی‌ها می‌تواند به داشتن یک شهر با شهروندانی سالم کمک کند و اگر بتوانیم حاکمیت پیاده رو‌ها بر سواره رو‌ها را افزایش دهیم شهری شادابتر و با تعاملات اجتماعی بیشتر خواهیم داشت، امروزه موضوع کیفیت زندگی شهری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که مدیریت شهری برای ارتقاء آن برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد و سعی براین است تا با تصمیم‌های درست شرایط خوبی را برای زندگی شهروندان ایجاد کنند.

وی گفت: در سال گذشته ۱۱۷ هزار متر مربع پیاده رو سازی در سطح منطقه یک صورت پذیرفت در صورتی که در سالیان گذشته این عدد بیش از بیست هزار متر مربع نبوده است و در سال جاری نیز ۱۵۲ میلیارد ریال بودجه جهت استاندارد سازی پیاده رو‌ها در نظر گرفته بودیم، در استاندارد سازی پیاده رو‌ها تمامی ضوابط و قوانینی که در حوزه ساخت پیاده رو سازی‌ها مطرح می‌باشد رعایت شده است و می‌توان به استاندارد‌های مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه‌ها اشاره کرد.

دهبانی صابر با بیان اینکه در سالجاری عملیات استاندارد سازی پیاده رو خیابان بوعلی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به اتمام رسید گفت: در این پروژه با همکاری دستگاه‌های مختلف آب و فاضلاب، برق و مخابرات تمامی زیرساخت‌ها به روز شد تا شاهد حفاری پس از اتمام پیاده رو سازی نباشیم.

وی همچنین از اتمام عملیات پیاده رو سازی شانزده هزار متر مربعی در بلوار احمدی روشن و بلوار شهید سلیمانی گفت: که با این اقدام شاهد استاندارد سازی معابر پیاده رو از بلوار بعثت تا میدان مدرس هستیم.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به پروژه پیاده روسازی، مناسب سازی و جدولگذاری بلوار شهید اسلامیان عنوان کرد: این پروژه در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان عزیز همدانی مطابق با استاندارد‌های روز در حال ساخت می‌باشد، این پروژه که مساحت پیاده رو سازی آن نوزده هزار متر مربع می‌باشد و با اعتباری شصت و شش میلیارد ریالی در حال انجام است تمامی ضوابط و قوانینی که در حوزه ساخت پیاده رو سازی مطرح باشند رعایت شده است و می‌توان به استاندارد‌های مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه‌ها اشاره کرد.

مدیر منطقه یک گفت: پیاده رو سازی‌های مربوط به این پروژه نیز به اتمام رسیده است و در حال حاظر عملیات احداث رفوژ وسط آن در حال انجام است که در مدتی کوتاه تحویل شهروندان عزیز خواهد شد.

مدیر منطقه یک از دیگر پروژه‌های پیاده رو سازی گفت: استاندارد سازی معابر در کوی مدرس، بهسازی معابر کوی دره مراد بیگ با استفاده از مصالح محلی، شکریه، کمال آباد، بین النهرین، کوی خاتم و خیابان استادیوم عنوان کرد.

پرداختن به ورزش و جوانان 

مدیر منطقه یک با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم شهرداری در حوزه‌های فرهنگی ورزشی توسعه زیرساخت‌ها برای شکوفایی نسل جوان است گفت: رویکرد این منطقه افزایش هرچه بیشتر زیرساخت‌های ورزش‌های مختلف در سطح منطقه یک است به طوری که شهروندان در سطح محلات خود بتوانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: در طی یک سال اخیر پروژه‌هایی همچون احداث زمین ورزشی فوتبال در پارک لاله و محله دره مراد بیگ، احداث زمین ورزشی بدمینتون بوستان ارم، بازسازی زمین ورزشی فوتبال بوستان مردم، همچنین احداث زمین ورزشی بسکتبال در بوستان مردم که تا انتهای سال جاری به اتمام می‌رسد و خریداری و جای گذاری میز‌های شطرنج و پینگ پونگ موید این امر است.

دهبانی صابر گفت: مجموعه شهدای شهرداری که زمین ورزشی باشگاه شهرداری همدان است و بسیاری از جوانان شهر همدان به دنبال شروع ورزش قهرمانی از این باشگاه هستند در طی سالیان اخیر کیفیت مناسبی نداشت و با توجه به نگاه این منطقه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی تصمیم گرفته شد تا عملیات اجرایی احداث چمن مصنوعی در این مجموعه را آغار کنیم.

مدیر منطقه یک عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه ۵ هزار متر مربعی از ابتدای آذر ماه با اعتباری ۵۳ میلیارد ریالی آغاز شده است و هم اکنون عملیات خاکبرداری آن به پایان رسیده است، که پس از آن عملیات بتن ریزی و لایه‌های زهکش اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در شهر همدان از سیستم فیلترینگ در اجرای این چمن مصنوعی استفاده می‌شود گفت: سعی شده است تا با استفاده از زهکشی کامل و اجرای بهترین کیفیت چمن مصنوعی شاهد رشد و ترقی ورزش قهرمانی در شهر همدان باشیم.

دهبانی صابر همچنین از احداث یک ساختمان چند منظوره در کوی مدرس خبر داد و گفت: این پروژه که اعتباری ۶۷ میلیارد ریالی دارد به درخواست شهروندان ساکن در محله و با هدف فرهنگی ورزشی و محل عرضه میوه و تره بار، بار آغاز به کار کرده است و امیدواریم با تحویل آن در سال شاهد استقبال شهروندان محله از آن باشیم.

 ارتقاع کیفیت فضای شهری 

دهبانی صابر با بیان اینکه ارتقای کیفیت فضای شهری و فضا‌های سبز یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان محسوب می‌شود که این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداری این منطقه قرار دارد تا رضایتمندی شهروندان حاصل شود گفت: نور پردازی ها، آب و آب‌نما‌ها نیز یکی از این موارد است که چه در حالت سکون و چه در حالت پویا و روان باعث آرامش روح و روان انسان می‌شود.

 دهبانی صابر گفت: با بیان اینکه در راستای ساماندهی ترافیکی، بهسازی و رسیدگی به فضای سبز میدان قائم از ابتدای تابستان سال جاری عملیات عمرانی با بودجه‌ای ۷ میلیارد ریالی آغاز شده بود و همچنین اعتباری ۲ میلیارد ریالی جهت نورپردازی و آبنما این میدان در نظر گرفته شد که خوشبختانه با اتمام آن شاهد استقبال شهروندان از فضای به وجود آمده هستیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به بازسازی کامل میدان جهاد نیز هزینه‌ای ۲ میلیارد ریالی در برداشت اذعان کرد: ۴ میلیارد ریال نیز برای آبنمای این میدان هزینه شد که توانسته است با نورپردازی صورت گرفته به ویژه شب هنگام جلوه ویژه‌ای به شهر ببخشد.

دهبانی صابر با اشاره به اینکه ساخت چند آبنمای دیگر در نقاطی همچون میدان شریعتی، پارک نرگس، پیاده راه بوعلی، میدان بیمه، جنب شهرداری آرامگاه بوعلی و بوستان ارم نیز صورت پذیرفته است عنوان کرد طی یکسال گذشته رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد در بودجه شهرداری منطقه یک صرف ساخت آبنما‌های مختلف شده است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر پروژه‌های نورپردازی می‌توان به نورپردازی در خیابان مصیب مجیدی و خواجه رشید اشاره کرد که عملیات اجرایی آن‌ها به تازگی پایان یافته است و شهروندان نیز استقبال خوبی از آن داشته اند.
 
 پروژه‌های تملک و بازگشایی معبر در بلوار شهید فهمیده 

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: با بیان اینکه هزینه تملک ساختمان بلوار شهید فهمیده که دارای ۳۳ واحد مسکونی و تجاری بود بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال بود افزود عملیات تخریب و خاکبرداری این پروژه طی یک ماه صورت پذیرفت و پس از اجرای سازه‌های نگهبان و فوندانسیون هم اکنون عملیات بتن ریزی طبقات مختلف آن در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: این معبر به دلیل اینکه در مسیر گردشگری و هم چنین دانشگاه‌های شهر همدان قرار دارد از اهمیت به سزایی برخوردار است و می‌تواند راهگشای مشکلات ترافیکی این منطقه باشد. همچنین جهت روان سازی هرچه بیشتر ترافیک این محدوده معبر بین خیابان پرستار و فرشچیان نیز عملیات تملک و بازگشایی آن با اعتباری ۱۱۰ میلیارد ریالی صورت پذیرفت که هم اکنون نیز در دسترس شهروندان قرار دارد.
 
لزوم احداث پارکینگ

دهبانی صابر گفت: لزوم احداث پارکینگ‌ها در شهر بر کسی پوشیده نیست و با احداث آن‌ها مشکلاتی که در حوزه شلوغی خیابان‌ها و ترافیک وجود دارد قابل حل شدن می‌باشد، پیش بینی یک فضای مناسب و کارامد برای ساخت پارکینگ در شهر‌ها به ویژه کلانشهرها، علاوه بر اینکه زمان یافتن جای پارک مناسب را برای رانندگان کاهش می‌دهد و باعث صرفه جویی در زمان آن‌ها می‌شود باعث ترافیک کمتر در خیابان‌ها و آسودگی و آرامش شهروندان می‌شود.

وی در ادامه داد: در سال جاری مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال بودجه جهت ساخت پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پروژه‌های تملک و احداث پارکنیگ خیابان خواجه رشید (پشت تالار مرمر) و پارکنیگ استادیوم شهدای شهرداری اشاره کرد. مطالعات آزمایش خاک، برآورد‌ها و طراحی‌های پروژه‌ها در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز آغاز خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار